Онлайн захід просвітницької кампанії «ЛАБОРАТОРІЯ Амбасадорів миру «Трансформації конфліктів»

Метою цієї події ї є розбудова миру шляхом інформування молоді Донецької та Луганської області щодо трансформації конфліктів, ненасильницького спілкування, побудови діалогів, інструментів та методології миротворців, пов’язаних з трансформацією конфліктів, освітою в галузі прав людини, міжкультурного діалогу, популяризація досягнень напряму роботиПрограми ООН із відновлення та розбудови миру щодо соціальної єдності та роботи з молоддю.
Мета: розбудова миру шляхом інформування молоді Донецької та Луганської області щодо трансформації конфліктів, ненасильницького спілкування, побудови діалогів, інструментів та методології миротворців, пов’язаних з трансформацією конфліктів, освітою в галузі прав людини, міжкультурного діалогу. Популяризація досягнень напряму роботи Програми ООН із відновлення та розбудови миру щодо соціальної єдності та роботи з молоддю..
Учасники: 14 осіб з числа представників учителів закладів загальної середньої освіти смт Марківка та Марківської ОТГ
Дата та місце проведення: 20 березня 2021, зум конференція , м. Краматорськ, смт. Ярів, Донецької область та смт Марківка, Луганської області.
Очікувані результати Лабораторії:
Представники учителів закладів загальної середньої освіти смт Марківка:
- 14 учителів усвідомлять щляхи трансформації конфліктів, ненасильницького спілкування, побудови діалогів;
- залучитимуть інших учасників до навчання через практичні вправи;
- роль та важливість толерантності у побудові миру;
- зрозуміють важливість інтерактивних методів навчання задля розуміння понять конфлікт, діалог, права людини;
- дізнаються про досвід роботи Мережі Амбасадори Миру;
- в ігровій формі познайомляться з Глобальними цілями сталого розвитку, пізнають поняття «стереотип», «гендер» тощо.
ХІД ЛАБОРАТОРІЇ
Перший блок онлайн-Лабораторії було присвячено представленню Лабораторії Амбасадорів миру,
З привітаннями та своїм досвідом з питань соціальної єдності, активізації громадянського суспільства для позитивних змін, поділились Вікторія Кришкевич та Олена Зінченко, амбасадорки миру з міст Краматорськ та Лиман, Донецької області, й Яна Литовка, ініціаторка соціальних проєктів і модератор зустрічі.
Були проведені вправи на знайомство, учасниці «малювали» конфлікт і розповідали, як вони його бачуть та сприймають. Вони порівнювали конфлікт з предметами меблів, з посудом, з одягом.
Другий блок онлайн-Лабораторії бувприсвячений темі конфліктів. Протягом блоку були розглянуті поняття «конфлікт», «види конфліктів», «толерантність», її роль та важливість у побудові мирного суспільства; поняття «різноманіття», гендерні, міжкультурні та релігійні стереотипи та їх вплив на суспільство. По завершенню цього блоку було переглянуто відеосюжет та мультфільм «Конфлікт» з подальшим обговоренням.
Третій блок Лабораторії містив інформацію та мультфільм про Цілі сталого розвитку та ролі ПРООН щодо інтеграції ЦСР до національних планів і стратегій розвитку.
Також була проведена вправа «Подорож із упередженнями» під час якої учасники об’єдналися у три групи і обговорювали бажаних і небажаних попутників у купе поїзда. Наприкінці цієї вправи учасниці вибрали бажаних та небажаних попутників для всіх задіяних у тренінзі. Виявилося, що зовсім неважко домовитися й знайти спільну мову. Було спростовано безліч стереотипів в цікавій формі.
Потім учасниці виготовили власноруч гелеві свічки на згадку про онлайн зустріч.
РЕЗУЛЬТАТИ:
14 осіб з числа вчителів смт. Марківка та Марківської ОТГ Луганської області:
●усвідомили роль та важливість толерантності у побудові миру;
●обізнані в питаннях Цілей сталого розвитку;
●розуміють хто такі волонтери і як волонтерство сприяє розвитку толерантності;
●знають види конфліктів;
●познайомилися поняттями «конфлікт», «стереотип», «толерантність», та ін.
●наприкінці заходу учасники власноруч виготовили гелеві свічки на згадку про захід..
ВІДГУКИ УЧАСНИКІВ:
Що було найбільш корисним для Вас?
«Дуже сподобався захід, почули багато цікавої інформації» - поділилася своїми думками учасниця Наталія.
«Дуже плідно попрацювали над вправою «Східний експрес», було багато обговорення. Мені сподобалось” – поділилася Оксана.
«Отримала задоволення від тренінгу» - прокоментувала Олена .
РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ ДУМКИ
Під час заходу було проведено опитування на тему "Стан та ефективність молодіжних діалогових просторів".
У даному опитуванні фокус-групою є 9 вчительок (всі жінки) навчальних закладів Марківської ОТГ. Респондентки надали своє бачення стану молодіжного активізму в їх громаді, а також рівень власної залученості до громадського життя в їх селах та селищах.
Участь у громадських заходах, організованих для жителів громади громадськими організаціями, міжнародними, або місцевою владою притаманна більшості опитаних. Серед респондентів цієї громади 57% інколи відвідують такі заходи (це заходи пов’язані з учнями і школами; тренінги для розвитку та концерти). Решта 43% раніше не відвідували подібних заходів (за різних обставин, частіше за відсутності таких заходів у маленьких селах), проте кожна з опитаних залюбки долучатися б (рис. 1).
Стосовно волонтерського руху серед освітян Міловської громади, то лише 11% з опитаних учасниць Лабораторії займалися волонтерською діяльністю, наприклад “Допомога переселенцям, літнім людям”, “Підтримка АТО”. 22% - не впевнені, що долучалися, інші 67% - ніколи не волонтерили (рис.1.2).
Щодо організації свого вільного часу, то з опитування було виявлено, що більшість з вчительок свій вільний час полюбляють проводити вдома - 36% (коментарі: “Займаюся миловарінням”, “Монтую відео”, “Люблю займатися концервуванням”, “Вишивати бісером”). Інші 28% проводять вільний час надворі, наприклад “Займаються квітами”. 29% збираються на посиденьки з друзями у публічних місцях (кафе, торгові центри, інші розважальні заклади). Деякі відвідують гуртки творчості - 15%.
В ході опитування респондентки також мали змогу надати перелік популярних місць, де, на їх думку, молодь Міловського ОТГ може проводити вільний час, або збиратися для спільного проведення часу:
До того ж, представницям освіти Марківськох ОТГ була надана можливість надати своє бачення комфортного та затишного діалогового простору для молоді, надати перелік чого там не вистачає, та що б вони придбали на свій вибір, щоб покращити такий простір. З рештою лишились такі коментарі:
- “в селі Кризьке відсутній креативний простір для молоді”;
- “в селі Бондарівка проблеми з опаленням та немає місця для дозвілля молоді”;
- “Ігрового, спортивного обладнання, персоналу для організації”
- “місць для сидіння”
- “сучасного обладнання”
Якщо б у Вас була 1 тис. дол вільних коштів щоб Ви покращили, придбали для цих місць, де може збиратися і проводити дозвілля молодь?
- “Кімнату для дозвілля і відпочинку, опалення, приладдя для ігор та розваг”
- “обладнання, створила креативні зони відпочинку”
- “спортивний та ігровий інвентар”
- “кінотеатр”.
Захід «ЛАБОРАТОРІЯ Амбасадорів миру «Трансформації конфліктів» організований в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за організаційної підтримки діалогової платформи GreenLab та ГО «Амбасадори миру» в рамках співпраці із Програмою ООН із відновлення та розбудови миру та фінансової підтримки урядів Данії, Швеції та Швейцарії.
Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН:
Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).
Програму підтримують тринадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.
![]() |
с.Ярова, Кооперативна, 2а
|