52 стилі життя в Карпатах: відродження традиційних культур праці

52 стилі життя в Карпатах: відродження традиційних культур праці
Командою проекту у співпраці з креативними провайдерами туристичних послуг і талановитими мешканцями цільових регіонів (носіями спадщини) розроблено 55 ринкових продуктів на основі активів нематеріальної живої спадщини (по 13 в Угорщині, Словаччині та Україні та 16 – в Румунії), надаючи різноманітні можливості для розвитку малих підприємств та місцевих громад, мотивуючи надалі використовувати традиційні практики, розвивати повагу до спадщини та сприяти її збереженню.

Метою проекту є збільшення відвідуваності і створення нових можливостей щодо джерел доходу у прикордонних громадах шляхом розробки й популяризації унікального туристичного досвіду, побудованого навколо традиційних культур праці і способів життя в межах спільної для цільових регіонів дестинації Карпатської живої спадщини. 

Ірина Новосільська, координаторка проєкту зазначила: «Сьогодні ми провели підсумковий Форум і у всіх дуже багато емоцій, позитивний настрій, отримали гарні живі історії та продукти, нові знайомства, нові яскраві тури для мандрівників, нові історії розвитку культурних подій, традицій та рецептів предків. Це все знадобиться нам всім, щоб і далі працювати на розумінням культури наших держав, збереженням традицій, промоції скарбів творчості та унікальності наших культур, щоб розуміти культурні традиції, спільності та відмінності, щоб єднатися та продовжувати розвивати партнерські зв’язки та проекту для підняття економіки культурної спадщини наших країн».

Зображення

Як відмітила Ганна Борова, тренерка проекту: «Завдяки проєкту ми розробили універсальну програму навчання – практичну Школу «Розвиваємо неконфліктні компетенції. Знімаємо соціальну напругу в умовах воєнного стану. Запобігаємо  конфліктам та залучаємо нових клієнтів до власних закладів», яка базується на власному експертному досвіді 8-ми річної роботи в зоні воєного конфлікту  в східних областях України. Особисто, не з чуток знаю про потреби та біди переміщених осіб, бо друге переміщення – це не проста справа. Ця Школа саме для тих, хто має відношення до туристичних послуг, прийому гостей та працює з клієнтами саме в ситуації воєнного часу. Бо стереотипність того факту, що в воєнний час такі послуги не потрібні існує, але економку нашої Держави слід підтримувати, і з такими клієнтами, як переміщені особи (ВПО), люди та діти з інвалідністю, борці за сталий розвиток, ін…., яких збільшується в західних областях України та за її межами, необхідно вміти і спілкуватися і працювати. Тому, слід розвивати в собі неконфліктні навичкі роботи з такими клієнтами, розвивати відчуття емпатії, толерантності та вміння залишатися самому в ситуації стресу, не зупинятися та вміти працювати і в ситуації воєного конфлікту, і з конфліктами навколо. Агресія зростає не тільки зовні, вона зростає кожного дня в нас самих та поруч, бо зараз і навколо все більше і більше постраждалих людей та тих, хто і далі боротиметься за власні права, права Людини, за гідне життя, роботу, реабілітацію та відпочинок даже в таких скрутних умовах, в яких зараз знаходиться наша Україна. Життя не зупиняється, а ВПО можуть стати двигуном промо туристичних продуктів західних областей України, бо переміщені люди будуть і далі хотіти пізнавати культури та традиції нової місцевості. Подивіться, наприклад на сторінку в Фейсбуці переміщеної з сел. Дружба, нашої амбасадорської школи. Вони довго були  на лінії розмежування на Донеччині з 2014 року, а тепер перемістилися в Самбір та всі живуть як ВПО в місцевому інтернаті, але з дітьми мандрують та вивчають нові умови, культуру, традиції. А їх група школьних жуналістів, яких ми колись навчили в Школі MoDeLab, фактично робить гарні промо відео сюжети по місцям їх психологічного розвантаження та відпочинку на Закарпатті».

Зображення

Командою проекту у співпраці з креативними провайдерами туристичних послуг і талановитими мешканцями цільових регіонів (носіями спадщини) розроблено 55 ринкових продуктів на основі активів нематеріальної живої спадщини (по 13 в Угорщині, Словаччині та Україні та 16 – в Румунії), надаючи різноманітні можливості для розвитку малих підприємств та місцевих громад, мотивуючи надалі використовувати традиційні практики, розвивати повагу до спадщини та сприяти її збереженню. Проект перетворив стиль життя й унікальні життєві історії окремих людей, хто вирізняється самобутньою пропозицією нематеріальної спадщини, у ядро повноцінних ринкових пропозицій — туристичних пакетів для турів вихідного дня. В рамках проекту партнери ідентифікували локальні осередки, сімейні підряди та окремих осіб, що займаються традиційним сільським господарством, виробництвом автентичної їжі та ремісництвом. Діяльність з підготовки пакетів значною мірою спиралася на результати маркетингового дослідження туристичних ринків, що допомогло підготувати  бізнес-плани кожного з турів, спрогнозувати канали збуту та ринкові комунікації.

Зображення

Надавачі послуг для новостворених продуктів та інші мешканці цільових регіонів були залучені проектом до спільноти під унікальним брендом Дестинації Карпатської живої спадщини Go52 Heritage Weekends (Go52). Для учасників мережі, включених до регіональних туристичних пакетів, партнери провели навчання в кожній з цільових країн. Кожен з турів був тестований туристичними агентами та операторами внутрішнього туризму, які дали високу оцінку продуктам. Вони висловили свої рекомендації та побажання щодо новоствореної пропозиції Go52 під час транскордонної онлайн-зустрічі.Для того, щоб зробити більш впізнаваними нові можливості культурного туризму Go52, партнери розробили унікальний дизайн та виготовили ряд брендових атрибутів, в т. ч. уніформ, аксесуарів, сувенірів, демонстраційних стендів. З метою промоції туристичних продуктів створено промоційний тизер вікенд-турів, що привертає увагу потенційних споживачів до нових можливостей відпочинку, які пропонують малі підприємства і приватні підприємці, що працюють у секторі традиційного сільського господарства, крафтової їжі та ремесел у цільових регіонах проекту. Окрім того, партнери провели чотири експедиції для ентузіастів культурних подорожей тревел-блогерів та туристичних оглядачів у кожній цільовій країні. За підсумками турів вийшло понад  40 публікацій та 220 сторіз, що охопили понад 2,5 млн осіб. Проектом планувалося, що такий тур буде спільним для блогерів кожної з цільових країн, однак пандемія COVID-19 змусила коректувати задуми та адаптуватися до нових реалій. Тому, інфлюєнсери з різних країни ділитимуться враженнями про відвідані місця під час онлайн зустрічі в рамках фінальної міжнародної проектної події.

Для просування пакетів проект використав інноваційні технології проникнення на туристичний ринок: створено два електронні туристичні продукти – онлайн-музей традиційних культур праці і побуту Карпат та віртуальний гід (мобільний додаток) Карпатською живою спадщиною, також партнерами створені 20 інтерпретаційних документальних фільмів про життя людей — носіїв живої спадщини — пекарів, пастухів, сироварів, майстрів, гуралів,  виноградарів та ін. Перший досвід знайомства з живими культурами праці близько 5000 відвідувачів отримало на Транскордонному фестивалі традиційних культур праці в Румунії, що відбувся 15-17 серпня 2021 року у містечку Негрешті Оаш повіту Сату-Маре Румунії.Окремим досягненням проекту стала багата промоційна література та візуальна реклама, здатні захопити вибагливих потенційних відвідувачів унікальними історіями / образами простих людей, носіїв традиційних карпатських культур праці та викликати бажання відвідати її. Це зокрема, чотири види промоційних брошур-гідів «Go52-вікенди Карпатською живою спадщиною», підготовлені національними мовами проекту та англійською мовою, що описують по тринадцять пакетів турів живою спадщиною для кожної цільової країни. Багатомовне видання — спільний «Альбом живих історій» пропонує унікальні розповіді та ілюстрації про 23-х зберігачів живої спадщини з цільових країн. В країнах проекту встановлено 53 тематичні білборди на автошляхах та у центральних частинах мегаполісів з запрошенням відвідати тури Go52. Для просування цінностей та переваг об’єднання партнерів у спільноті Go52 видано також ліфлетів та постерів п'ятьма мовами.Й на завершення проекту, задля спілкування й обміну досвідом учасників проекту команда проекту організувала Міжнародний онлайн-форум партнерів Go52, куди запросила усіх стейкхолдерів, зацікавлених у збереженні Карпатської живої спадщини, що відбудеться 21 липня 2022 р.Транскордонна команда проекту продуктивно працювала впродовж 33 місяців його діяльності, активно комунікуючи в ході живих робочих зустрічей та регулярних онлайн засідань. Працівники та експерти проекту злагоджено і подекуди напружено працювали навіть у виняткових, фактично, форс-мажорних обставинах, коли в Україні, країні головного виконавця проекту, було оголошено військовий стан через брутальне вторгнення РФ, що спричинило активні військові дії та ворожі бомбардування. Ми намагалися і продовжуємо робити все, що від нас залежало, для збереження суверенітету України і, як наслідок, підтримки безпеки на всьому Європейському континенті.

З детальною інформацією про проект можна ознайомитися на веб-сайті Туристичної Асоціації Івано-Франківщини https://www.taif.org.ua/ та FB Go52 Heritage Weekends за посиланням https://www.facebook.com/go52heritage.  

ГО «Туристична Асоціація Івано-Франківщини». 

Погляди зазначені в статті не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу.


Читайте наші новини на телеграм каналі

13:30
209
Немає коментарів. Ваш буде першим!