Спільноти та соціальні мережі
Відповідь на питання, що таке соціальні мережі, може змінюватись від сайтів соціального співробітництва (наприклад, Wikipedia, Delicious або Digg) до онлайн-спільнот (наприклад, "Yahoo! відповідей"). Це все певною мірою правильно і це функціональні класифікації соціальних мереж.
Автор та блогер Брайан Соліс представив класифікацію соціальних мереж, засновану на типах спілкування. Він назвав це призмою. Але якщо ви хочете зрозуміти соціальні мережі у взаємозв'язку та соціально-антропологічній перспективі, ви виявите, що насправді існують лише два основні типи соціальних мереж:
1. Соціальні мережі
2. Інтернет-спільноти
Обидва типи є усталеними та надійними соціальними структурами, які пережили випробування часом.
Для цієї початкової публікації я пропоную вам розглянути основні особливості між двома типами соціальних мереж.
Кожна людина має свою соціальну мережу (онлайн чи оффлайн). У всіх є друзі, сім'ї та люди, з якими вони знайомі. Інтернет-сайт соціальної мережі просто робить наші соціальні мережі видимими для тих людей, які не знаходяться у нашій безпосередній мережі.
Таким чином, єдиною важливою особливістю, яка відрізняє соціальну мережу від спільноти, є те, як люди тримаються разом на цих сайтах.
У соціальній мережі зазвичай поєднуються люді з заздалегідь встановленими міжособистісними відносинами, як-от спорідненість, дружба, однокласники, колеги, ділові партнери тощо. З'єднання будуються по одному (тобто Ви безпосередньо підключаєтеся до іншого користувача). Причина, через яку люди приєднуються до сайту соціальної мережі, - це спосіб підтримувати старі відносини та створювати нові для розширення своєї мережі. З урахуванням цих знань має бути очевидним, чому Facebook є соціальною мережею, а не спільнотою.
Одна цікава особливість соціальних мереж у тому, що вони надзвичайно унікальні. Насправді складно підробити профіль Facebook, тому що ваші друзі (або кого ви підключаєте) разом ідентифікуватимуть вас, хоча таке все частіше трапляється останнім часом (з метою шахрайства, зазвичай). Більше того, оскільки люди зазвичай не розділяють своє життя на публічне і приватне (якщо ви не є секретним агентом ЦРУ чи деяких секретних урядових установ), люди зазвичай присутні лише в одній соціальній мережі. Навіть для агентів ЦРУ можна стверджувати, що вони мають лише одну соціальну мережу.
На відміну від соціальних мереж, спільноти (як онлайн, так і офлайн) більш цікаві з соціально-антропологічної точки зору, тому що вони часто складаються з людей зі всіх верств суспільства, які, схоже, взагалі не мають початкових стосунків. Однак, як ми дізналися з історії, спільноти — дуже надійні соціальні структури. Отже, що поєднує ці спільноти?
Спільноти тримаються разом на спільних інтересах. Якщо це хобі, то, що члени спільноти захоплені, спільною метою, спільним проектом чи просто перевагою подібному способу життя, географічному положенню чи професії. Люди приєднуються до спільноти, тому що їх турбує спільний інтерес, який склеює членів спільноти разом. Інші ж залишаються, бо відчули бажання зробити свій внесок у справу, деякі приходять, тому що можуть отримати вигоду від участі у спільноті.
Через різноманітність образу сучасного життя будь-яка людина часто є частиною кількох різних спільнот. Більш того, спільноти можуть перетинатися і часто накладатися одна на одну. Наприклад, географічна спільнота міста може містити субспільноти, що проживають у різних частинах міста, пов'язані з більш тонкою географічною деталізацією. Але водночас те саме місто може містити кілька різних етнічних громад, які пов'язані етнічною приналежністю.
Тепер ви бачите, чому Yelp, Wikipedia, YouTube, Flickr, Digg, блогосфера і т.д. - Це просто спільноти? Yelp - спільнота, спочатку, ентузіастів їжі; члени спільноти Вікіпедії захоплені проблемою інтернет-енциклопедії. YouTube та Flickr – це вкладені спільноти ентузіастів відео та фотографії. Учасники цих суб-спільнот можуть просто бути вашими друзями та родичами, або чужими вам людьми, зацікавленими у фотографії з високим динамічним діапазоном або відеороликами.
Соціальна активність людей у різних сферах дедалі більше переміщається у віртуальний простір, що функціонує з допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Інтернет став необхідним майданчиком для громадянської самоорганізації. В останнє десятиліття ІКТ активно використовуються громадськими об'єднаннями для мобілізації фінансових та людських ресурсів, створення коаліцій, інформування населення, впливу на політичні інститути та організації для організації масових кампаній.
Цей сайт "Інформаційна платформа "Громадськість" є поєднанням інтернет-спільноти і геоінформаційної системи. Реєстрація на сайті відбувається за запрошенням. Користувачі, або адіміни сайту можуть запросити нових користувачів до спільноти сайту. Користувачі можуть об'єднуватися в субспільноти, писати новини, створювати стрінки сторінки своїх організацій з нанесенням на загальну карту, цю стрінки мають власну стрічку новин та анонсів подій.