Онлайн захід просвітницької кампанії «ЛАБОРАТОРІЯ Амбасадорів миру «Трансформації конфліктів»

1 квітня 2021 року амбасадорки миру Давідова Олена та Стасенко Станіслава провели онлайн лабораторію Амбасадорів миру "Трансформація конфліктів", метою якої є розбудова миру шляхом інформування молоді Донецької та Луганської області щодо трансформації конфліктів, ненасильницького спілкування, побудови діалогів, інструментів та методології миротворців, пов’язаних з трансформацією конфліктів, освітою в галузі прав людини, міжкультурного діалогу. Популяризація досягнень напряму роботи Програми ООН із відновлення та розбудови миру щодо соціальної єдності та роботи з молоддю.

В цій лабораторії учасниками стали 15 осіб (10 дівчаток та 5 хлопчиків), віком 12-15 років, з числа представників активної учнівської молоді, учнів старших класів Попаснянської багатопрофільної гімназії №25.

Спочатку учасники ознайомилися з мережею Амбасадори миру та роботою громадської організації «Амбасадори миру»; попрацювали над створенням спільного простору для комфортної роботи за допомогою інтерактивних вправ. Амбасадорки Миру Давідова Олена та Стасенко Станіслава розповіли про себе та презентували свій досвід роботи в мережі Амбасадорів Миру у напрямку реалізації цілі №16 з Глобальних цілей сталого розвитку тисячоліття.

Потім занурилися в трансформацію конфліктів. Під час роботи були були розглянуті поняття «конфлікт», його роль у нашому житті, причини виникнення та наслідки для кожного і кожної з учасників. Велика увага приділялася пошуку шляхів трансформації конфліктів, способів їх вирішення, стратегіям поведінки у конфліктах та важливості безконфліктного спілкування у побудові мирного суспільства. На завершення цього блоку було проведено гру «Світ без обмежень», завдяки яким відбулася популяризація Глобальних Цілей сталого розвитку та обговорення їх впровадження кожним і кожною в повсякденному житті.

І наостанок приділили час викликам сьогодення та виготовили авторські маски на згадку про лабораторію амбасадорів миру, нагадуватиме про необхідність бережливого ставлення до свого здоров’я та символізуватиме знання та навички отримані на сьогоднішній лабораторії. Маски виготовлені власноруч та оздоблені у відповідності із власними уподобаннями будуть нагадувати про важливість миробудування та дотичність кожного і кожної до змін на шляху до розбудови миру в нашому суспільстві.

РЕЗУЛЬТАТИ:

15 осіб (10 дівчат і 5 хлопців) з числа представників активної учнівської молоді, учнів старших класів Попаснянської багатопрофільної гімназії №25:

  • усвідомили шляхи трансформації конфліктів, ненасильницького спілкування, побудови діалогів;
  • залучатимуть в процесі навчання інших учасників до навчання через практичні вправи;
  • усвідомили роль та важливість толерантності у побудові миру;
  • зрозуміли важливість інтерактивних методів навчання задля розуміння понять конфлікт, діалог, права людини;
  • дізналися про досвід роботи Мережі Амбасадори Миру;
  • в ігровій формі познайомилися з Глобальними цілями сталого розвитку, розібралися з поняттями «стереотип», «гендер» тощо.

  • ВІДГУКИ УЧАСНИКІВ:

    Що було найбільш корисним для Вас?

     «Все дуже сподобалося» - поділилася своїми враженнями Анна.

     «Найцікавішим було перетворювати негатив на позитив” – поділився Данило.

     «Було дуже цікаво» - прокоментував Артем.

     «Дякую за проведення тренінгу. Таке спілкування дуже потрібне нашим дітям.” – прокоментувала пані Тетяна. 

    Під час заходу було проведено опитування на тему "Стан та ефективність молодіжних діалогових просторів".

    У даному опитуванні фокус-групою є 12 учнів старших класів навчальних закладів м. Попасна, серед яких 7 дівчат і 5 хлопців. Респонденти надали своє бачення стану молодіжного активізму в їх громаді, а також рівень їх залученості до громадського життя в їхньому місті.

    Участь у громадських заходах, організованих для жителів міста громадськими організаціями, міжнародними, або місцевою владою притаманна майже половині опитаних. Серед респондентів цієї громади 8% часто приймають участь, інші 50% інколи відвідують такі заходи (це онлайн тренінги, конференції, шкільні та міські свята і концерти). Решта 42% раніше не відвідували подібних заходів, проте 44% з них в майбутньому бажають долучатися (рис. 1).

    Стосовно волонтерського руху серед попаснянської молоді, то лише 17% з опитаних учасників Лабораторії займалися волонтерською діяльністю, наприклад “збирали подарунки дітям з дитячих будинків”, “допомагали людям похилого віку”; 33% - не впевнені, що долучалися; 50% - ніколи не волонтерили (рис.1.2).

    Щодо організації свого вільного часу, то з опитування було виявлено, що більшість шкільної молоді свій вільний час полюбляють проводити на свіжому повітрі: у парках, скверах - 37% (коментарі на питання “Наведіть приклади Ваших улюблених місць у Вашому місті/селищі/селі.”: “Парк, ставок”, “парки, кав’ярні”, “фонтан”). Інші 27% віддають перевагу проведенню вільного часу вдома, бо мають такі захоплення як малювання, кулінарія, програмування, тощо. Деякі відвідують гуртки творчості, або збираються на посиденьки з друзями у публічних місцях (кафе, торгові центри, інші розважальні заклади) - по 15%. Решта 8% присвячують вільний час додатковим заняттям (рис. 1.3)

    В ході опитування респонденти також мали змогу надати перелік популярних місць, де, на їх думку, молодь може проводити вільний час, або збиратися для спільного проведення часу: 

    До того ж, респондентам була надана можливість надати своє бачення комфортного та затишного діалогового простору для молоді, надати перелік чого там не вистачає, та що б вони придбали на свій вибір, щоб покращити такий простір. З рештою більшість коментарів виявились позитивними.

    На питання “Якщо б у Вас була 1 тис. дол вільних коштів щоб Ви покращили, придбали для цих місць, де може збиратися і проводити дозвілля молодь?” відповіли так:

    -“Зробив би комп'ютерні клуби”;

    -“краще інтернет покриття”

    -“Більше смітників”

    -“клуб для дискотек”.

    Захід «ЛАБОРАТОРІЯ Амбасадорів миру «Трансформації конфліктів» організований в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за організаційної підтримки діалогової платформи GreenLab та ГО «Амбасадори миру» в рамках співпраці із Програмою ООН із відновлення та розбудови миру та фінансової підтримки урядів Данії, Швеції та Швейцарії.

    Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН:

    Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

    Програму підтримують тринадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.

    21:21 Олена Давідова
    Немає коментарів. Ваш буде першим!