Громадськість Донецької, Луганської, Запорізької, Дніпропетровської, Херсонської областей

Рейтинг фінансової спроможності облцентрів: Сєвєродонецьк – другий з кінця

Рейтинг фінансової спроможності облцентрів: Сєвєродонецьк – другий з кінця
Сєвєродонецьк посів передостаннє місце в рейтингу фінансової спроможності територіальних громад обласних центрів. Про це свідчать результати дослідження Центру спільних дій.

Сєвєродонецька міська територіальна громада (МТГ) посіла передостаннємісце в рейтингу фінансової спроможності територіальних громад обласнихцентрів. Про це свідчать результати дослідження Центру спільних дій.

Аналітики Центру спільних дій проаналізували, чи вистачає органаммісцевого самоврядування (ОМС) грошей для виконання своїх повноважень, тастворили рейтинг фінансової спроможності територіальних громад обласнихцентрів. Він показує, наскільки ефективно ОМС нарощували свій фінансовийпотенціал у 2018 -2021 роках.

Рейтинг складений на основі 10 індикаторів, за кожен із якихприсуджувався низький, середній або високий рівень спроможності. Детальноознайомитись із методологією дослідження можна за посиланням.

У 2021 році Сєвєродонецька МТГ розділила 11-те місце з 12 можливих ізсусідньою Краматорською та Миколаївською МТГ. Кожна з цих громад отримала по 25балів зі 100 можливих. Очолює цьогорічний рейтинг Дніпровська МТГ.

Зображення

У 2021-му Сєвєродонецька МТГ неотримала 10 балів за жоден із індикаторів. Середні оцінки громада мала завитрати на утримання чиновників, капітальні видатки та зарплати. Зокрема, назаробітні плати у громаді цьогоріч віддавали 60% бюджетних грошей. Щоб отриматинайвищу оцінку громада має витрачати на зарплати менше 60% коштів.

Середнім балом аналітики оцінили частку місцевих податків у доходахгромади. Цей індикатор показує рівень автономності від центральної влади тарозвиток бізнесу у громаді і становить 24%.

Від 2018-го Сєвєродонецька МТГзавжди посідає останні місця в рейтингу. У 2018-му вона була на13-му (з 13-ти), у 2019-му — на 14-му (з 14-ти), а у 2020-му на 11-му (з11-ти).

У 2018 році громада отримала дві найвищі оцінки. Першу – за індикатор,що показує “вартість” управлінського апарату громади, тобто скільки кожномумешканцю громади коштує робота всіх місцевих чиновників. Чим менша ця сума–  тим вища оцінка. У 2018-му утриманняапарату кожному мешканцю обходилося у 443 гривень.

Другий найвищий показник був за те, що на всю зарплату у громаді збюджету виділяли 29% коштів. Чим вища оцінка — тим менше грошей іде назарплату.

Зображення

З року в рік Сєвєродонецька МТГ має низькі показники за “Доходизагального фонду на 1-го мешканця” та “Видатки загального фонду на 1-гомешканця”.

Перший дозволяє визначити, чи може ОМС забезпечувати потреби кожногожителя громади виключно фінансами, які збирають на її території. Оцінка 0означає, що цього року МТГ має низький рівень доходів — 4742 гривень на 1мешканця.

Другий індикатор вказує на те, скільки грошей місцева влада можевитратити щорічно на кожного жителя громади без коштів спеціального фонду.Місцевий бюджет формується із двох частин: загального і спеціального фондів.Через загальний проходять кошти, які місцеве самоврядування використовує длязагальних функцій (освіта, медицина, соцзахист). Кошти зі спеціального фондутакож направляють у ці сфери, але є відмінність — вони мають конкретні джереланаповнення і напрями використання. Видатки загального фонду у 2021-му були 4474гривень на кожного мешканця.

Громада постійно має мінімальні результати індексу платоспроможностімісцевого бюджету. Цей індикатор показує, скільки коштів МТГ може перенаправитидо Державного бюджету. Згодом ці гроші перераховують “біднішим” громадам.

Раніше в Центрі спільних дій аналізували, на які потребимешканців управлінці спрямовували кошти у громадах обласних центрів. Зокрема,аналітики оцінили бюджети Харківської, Дніпровської, Сєвєродонецької та Краматорської територіальних громад за 2018–2020 роки.


Читайте наші новини на телеграм каналі

13:10
53
Немає коментарів. Ваш буде першим!