Дводенна онлайн Лабораторія толерантності для Врубівської учнівської молоді

5 та 6 квітня відбулася онлайн Лабораторія толерантності, що включила в себе новий просвітницький блок щодо запобігання кібербулінгу серед молоді для учнів Врубівської ЗОШ І-ІІІ ст. Попаснянського р-ну, Луганської області. Учасниками Лабораторії стало 14 осіб (6 дівчат і 8 хлопців) з числа представників активних учнів  9-11 класів Врубівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Метою Лабораторії толерантності є побудова миру шляхом донесення важливості інклюзивного і толерантного суспільства у запобіганні конфліктів, виховання толерантності, солідарності, діалогу та взаєморозуміння в молодіжному середовищі громад Луганської та Донецької областей. Популяризація досягнень напрямку роботи Програми ООН із відновлення та розбудови миру щодо соціальної єдності та роботи з молоддю.

ХІД ОНЛАЙН-ЛАБОРАТОРІЇ

Перший блок онлайн-Лабораторії було присвячено представленню Лабораторії, знайомству учасників та побудові спільного простору за допомогою кубиків з Цілями сталого розвитку, завдяки чому відбулась й популяризація Глобальних Цілей сталого розвитку та обговорення їх впровадження кожним в повсякденному житті.

З привітаннями та своїм досвідом з питань соціальної єдності, активізації громадянського суспільства для позитивних змін, поділились Ганна Борова, представниця Програми ООН із відновлення та розбудови миру.

Далі Майа Берідзе та Яна Литовка розповіли про себе, свій досвід волонтерства та шлях становлення лаборантками Лабораторії толерантності.

Другий блок онлайн-Лабораторійбув присвячений темі толерантності. Протягом блоку були розглянуті поняття “толерантність”, її роль та важливість у побудові мирного суспільства; поняття “різноманіття”, гендерні, міжкультурні та релігійні стереотипи та їх вплив на суспільство. По завершенню цього блоку учасники разом з лаборантками пограли у гру “Потяг” за допомогою Google-ресурсу Jamboard, таким чином було спростовано безліч стереотипів щодо меншин в цікавій та творчій формі.

Третій блок включив в себе міні-лекцію з питань інклюзії. Було розглянуто яким чином інклюзія пов'язана з толерантністю, на прикладах реалізованих ініціатив та "Інклюзивних дерев" було показано як можна привернути увагу до важливих питань сьогодення.

Яскравим відеороликом фестивалю "Світ без обмежень" було доведено, що людина з інвалідністю може бути щасливою понад усе. Також за допомогою відеоролику розібрали як правильно називати людей з інвалідністю.

Четвертий блок онлайн-Лабораторії був присвячений знайомству з діалоговою платформою-мультихабом GreenLab, як з простором ефективного та неконфліктного спілкування, або "зеленою лабораторією толерантності". Під час цього блоку були розглянуті принципи "зеленості", порядок денний щодо екології. Також за допомогою гри “Як досягти Цілей Сталого Розвитку?” на Jamboard-і було вивчено шляхи запобігання змін клімату, подолання ґендерної нерівності, створення толеантного та мирного суспільства.

П'ятий блок “Онлайн безпека”присвячений вивченню принципів безпеки у онлайн просторі, під час якого учасники познайомляться з поняттям “кібербулінг”, розглядають різновиди кібербулінгу та статистику поширення в Україні та світі. Ознайомляться з правилами, які можуть попередити потрапляння у негативні ситуації в мережі.

РЕЗУЛЬТАТИ:

14 учасників - учнів 9-11 класів Врубівської ЗОШ І-ІІІ ст., з яких 6 дівчат і 8 хлопців:

✅ усвідомили роль та важливість толерантності у побудові миру;

✅ обізнані в питаннях інклюзії;

✅ розуміють хто такі волонтери і як волонтерство сприяє розвитку толерантності та інклюзивного суспільства;

✅ через приклад історії успіху Фестивалю-конкурсу "Світ без обмежень" спростували стереотипи щодо неповноцінного життя людей з інвалідністю та розуміють, що людина з інвалідністю може бути щасливою понад усе;

✅ знають про “інклюзивні дерева” та важливість бути “зеленими” на досвіді роботи діалогової платформи-мультихабу GreenLab;

✅ в ігровій формі познайомилися з Глобальними цілями сталого розвитку, пізнали поняття “стереотип”, “ґендер”,за допомогою інтерактивної гри “Потяг” спростували безліч стереотипів щодо меншин, за допомогою гри “Як досягти Цілей Сталого Розвитку?” на Jamboard-і було вивчено шляхи запобігання змін клімату, подолання ґендерної нерівності, створення толеантного та мирного суспільства;

✅ познайомились з поняттям “кібербулінг”, розглянули різновиди кібербулінгу та статистику поширення в Україні та світі. Освоїли правила, які можуть попередити потрапляння у негативні ситуації в мережі;

✅ отримали та виконали завдання щодо створення відео тривалістю до 1 хвилини у форматі відео-блогу за можливими напрямами: конкретні цілі сталого розвитку, стале місто, розвиток молодіжних просторів, доступність міста для маломобільних груп населення, екологія, гендерна рівність.

ВІДГУКИ УЧАСНИКІВ:

Що було найбільш корисним для Вас?

“Всі теми були корисними, однак краще зустрічатися вживу” - поділилася своїми враженнямиучасниця лабу, 16-річна школярка.

“Дуже багато інфо:)” - прокоментував захід 15-річний учасник онлайн лабу.

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ ДУМКИ

Під час заходу було проведено опитування на тему "Стан та ефективність молодіжних діалогових просторів".

У даному опитуванні фокус-групою є 11 учнів старших класів Врубівської ЗОШ, серед яких 6 дівчат і 5 хлопців. Респонденти надали своє бачення стану молодіжного активізму в їх громаді, а також рівень їх залученості до громадського життя в їхньому селищі.

Участь у громадських заходах, організованих для жителів міста громадськими організаціями, міжнародними, або місцевою владою притаманна більшості опитаних. Серед респондентів цієї громади - 28% часто приймають участь, інші 43% інколи відвідують такі заходи (це культурні заходи у школі, проведення тренінгів/семінарів, наприклад ГО Аваліст та Save the Children). Решта 29% раніше не відвідували подібних заходів, проте всі з них в майбутньому бажають долучатися (рис. 1).

Стосовно волонтерського руху серед учнівської молоді смт. Врубівка, то 18% з опитаних учасників Лабораторії займаються волонтерською діяльністю в їх селищі, це наприклад “долучалися до прибирання та облаштування територій”, “допомагали людям”, “годували безпритульних собак”, тощо; 27% - вказали, що можливо долучалися до волонтерства; 55% - ніколи не волонтерили (рис.1.2).

Щодо організації свого вільного часу, то з опитування було виявлено, що 36% молоді віддають перевагу проведенню вільного часу вдома, бо мають такі захоплення як читання, малювання, музика, танці, писати вірші, готувати солодощі, вижигати по дереву, тощо. Ще 36% шкільної молоді свій вільний час полюбляють проводити на свіжому повітрі: у парках, скверах - (коментарі на питання “Наведіть приклади Ваших улюблених місць у Вашому місті/селищі/селі.”: "Напевно рибалити на місцевому ставу”, “Парк, клуб, дом культуры, ставок, школа”). Деякі відвідують гуртки творчості, або присвячують вільний час додатковому навчанню - по 14% відповідно (рис. 1.3).

В ході опитування респонденти також мали змогу надати перелік популярних місць, де, на їх думку, молодь у їх селищі може проводити вільний час, або збиратися для спільного проведення часу:

Найпопулярніші місця для молоді у селищі Врубівка: Парк, площадка, футбольное поле, школа.

До того ж, респондентам була надана можливість надати своє бачення комфортного та затишного діалогового простору для молоді, надати перелік чого там не вистачає, та що б вони придбали на свій вибір, щоб покращити такий простір. З рештою виявилось багато позитивних коментарів, наприклад “Там все вистачає...”. Однак були і такі коментарі:

“Потрібно більше людей (молоді)”,

“є потреба в інвентарі”,

“гарний інтернет”,

“в Будинку Культури потрібен ремонт!!”.

На питання “Якщо б у Вас була 1 тис. дол вільних коштів щоб Ви покращили, придбали для цих місць, де може збиратися і проводити дозвілля молодь?” відповіли так:

“Я зробив би класні бесідки на тому місці і провів би освітлення, там такий чудовий захід сонця”;

“Зробила би ремонт у клубі”

“Сделала более безопасную площадку, сделала площадку возле школы, сделала комнату где можно собирается по вечерам”

“Крутой берег на ставок”.


Захід «Лабораторія толерантності» організований в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за організаційної підтримки діалогової платформи GreenLab, ГС «Луганська обласна Асоціація організацій людей з інвалідністю», Консультативної ради з питань примирення та соціальної єдності Програми ООН із відновлення та розбудови миру та фінансової підтримки урядів Данії, Швеції та Швейцарії.

Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань ґендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз, Європейський інвестиційний банк, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швеції, Швейцарії та Японії.

18:42
RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!