Лабораторія толерантності відвідала Мілове!

27 листопада 2020 року учні школи та гімназії смт. Мілове, Луганської області стали учасниками просвітницької кампанії - онлайн "Лабораторії толерантності", яка була організована за сприянням Програми розвитку ООН із відновлення та розбудови миру та організаційної підтримки проведення лабораторії на місці членкині Робочої групи з громадської безпеки та соціальної згуртованості - Світлани Колосовської.

Нагадаємо, що метою просвітницької кампанії "Лабораторія толерантності" є побудова миру шляхом донесення важливості інклюзивного і толерантного суспільства у запобіганні конфліктів, виховання толерантності, солідарності, діалогу та взаєморозуміння в молодіжному середовищі громад Луганської та Донецької областей. Популяризація досягнень напрямку роботи Програми ООН із відновлення та розбудови миру щодо соціальної єдності та роботи з молоддю.

Онлайн Лаб, як і у звичайному та вуличному форматах, поділяється на окремі блоки за темами, які містять як частинку теоретичного матеріалу, так і інтерактивні вправи на засвоєння здійманих тем. Таким чином, не зважаючи на те, що всі учасники знаходяться на відстані, у ході Лабу вдається налагодити активне спілкування, обмін думками та власним досвідом кожного.

Так на початку Лабу з привітаннями та своїм досвідом з питань соціальної єдності, активізації громадянського суспільства для позитивних змін, налаштувала на продуктивний лабораторний процес представниця Програми ООН із відновлення та розбудови миру Ганна Борова.

Далі, про себе, свій досвід волонтерства та шлях становлення лаборантками Лабораторії толерантності розповіли Яна Литовка та Майа Берідзе, та наголосили на тому, що бути активними це круто!

За результатами заходу 20 представників з числа учнівської молоді:

  • усвідомили роль та важливість толерантності у побудові миру;
  • в ігровій формі познайомилися з Глобальними цілями сталого розвитку, пізнали поняття «стереотип», «ґендер», за допомогою образотворчої техніки «Ґендерний падлет» спростували безліч ґендерних стереотипів, за допомогою гри Mission 1.5 вивчили шляхи запобігання зміни клімату;
  • знають про «дерева особливих людей» та важливість бути «зеленими» на досвіді роботи діалогової платформи-мультихабу «GreenLab»;
  • через приклад історії успіху Фестивалю-конкурсу «Світ без обмежень» спростували стереотипи щодо неповноцінного життя людей з інвалідністю та розуміють, що людина з інвалідністю може бути щасливою понад усе;
  • розуміють хто такі волонтери і як волонтерство сприяє розвитку толерантності та інклюзивного суспільства;
  • наприкінці заходу учасники власноруч створили брелоки з поліморфу на згадку про онлайн Лабораторію толерантності.

ВІДГУКИ УЧАСНИКІВ:

Що було найбільш корисним для Вас?

---«Все дуже сподобалось. Час с вами пройшов дуже швидко. Хочемо ще Лабораторію!» - поділилася своїми враженнями учасниця лабу, 15-річна школярка,

---«Мені дуже сподобалась тема зеленості та ігри. Дякую)» - прокоментувала захід 14-річна учасниця онлайн лабу.


Під час заходу було проведено опитування на тему

"Стан та ефективність молодіжних діалогових просторів"

В результаті цього опитування будо виявлено, що 50% опитаних учасників Лабораторії толерантності з числа представників Міловської громади, (у даному опитані фокус-групою є школярі Міловської ЗОШ та гімназії, вік: 13-16 років) ніколи не долучалися та не брали участь у громадських заходах. Часто відвідують такі заходи 40 % опитаних, і решта 10% - іноді приймають участь, але дуже рідко (Діаграма 1. Як часто Ви приймаєте участь у громадських заходах?).

Щодо волонтерської діяльності серед молоді смт. Мілове то ситуація досить непогана. На запитання «Чи доводилось Вам бути волонтером?» позитивно відповіли 45% опитаних (Діаграма 2. Чи доводилось Вам бути волонтером?). 

Ті, хто долучалися до волонтерської діяльності поділилися своїм досвідом: «Так, я була волонтером. Ми з моєю подругою ходили до ветеранів/похилих людей, деяким допомагали вибирати сміття у подвір'ї, де Яким покупали не дуже дорогі продукти».

.

Щодо організації свого вільного часу, то з опитування було виявлено, що 48% з опитуваних представників молоді – учні міловської школи та гімназії зараз свій вільний час зачасту проводять вдома. Вони займаються малюванням, редагуванням відеороліків: «я вишиваю, малюю, роблю ляльки-мотанки та інше», «Слушаю музыку, программирую в компьютере». Інші 28% проводять свій вільний час на просторах селища: в парку, або просто гуляючи вулицями з друзями. Деякі учні після навчання полюбляють посидіти в інтернеті – 14%. Решта 10% займаються музикою, танцями, та кінним спортом на місцевому іподромі (Діаграма 3. Де Ви зазвичай проводите свій вільний час?).

.

Також учасники з Мілового поділилися переліком найпопулярніших місць зібрання серед місцевої молоді для спільного проведення часу (Діаграма 4. Назвіть найпопулярніші місця, де молодь може зібратись поспілкуватися). 


Найпопулярнішими виявилися:

  • Простори селища: парк, стадіон та майданчики 46% з опитуваних зазначили ці місця;
  • 30% вказали на кав’ярні, торгові центри та кіно;
  • 11% вважає, що молодь віддає перевагу проводити своє дозвілля вдома;
  • 8% вказали на шкільне подвір’я, де полюбляють займатися на спортивному майданчику, чи просто тусуватися.;
  • і решта 5% вказали на місцевий будинок культури.

.

.

.

До того ж, респондентам була надана можливість надати своє бачення комфортного та затишного діалогового простору для молоді, надати перелік чого там не вистачає, та що б вони придбали на свій вибір, щоб покращити такий простір. З рештою виявилися такі потреби:

  • «Більш сучасності,чогось нового»
  • «Я б зробила якийсь куточок у парку, де поставила пуфіки і поставила всього для затишку»
  • «покращила б місця для відпочинку, придбала б тренажери, туалети б поставила, зробила б місця для катання на скейтах та роликах, відвела б місця відпочинку для маленьких дітей»
  • «Я би побудувала бесідки з навесами, щоб можно було там сидіти у дощ»
  • «Рослинності, ландшафтних дизайнів, щоб було цікаво й затишно».

    Захід «Лабораторія толерантності» організований в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за організаційної підтримки діалогової платформи GreenLab, ГС «Луганська обласна Асоціація організацій людей з інвалідністю», Консультативної ради з питань примирення та соціальної єдності Програми ООН із відновлення та розбудови миру та фінансової підтримки урядів Данії, Швеції та Швейцарії.

    Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань ґендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

    Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз, Європейський інвестиційний банк, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швеції, Швейцарії та Японії.

18:51 Яна Чанкотадзе
Немає коментарів. Ваш буде першим!