«Лабораторія толерантності» в Попасній

Захід-просвітницької кампанії «Лабораторія толерантності» відбувся за сприянням організації роботи лабораторії на місці радника Консультативної ради з питань соціальної єдності при Приграмі ООН із відновлення та розбудові миру та інклюзивного радника мережі ГС "Луганська Асоціація організацій осіб з інвалидністю".

Мета: побудова миру шляхом донесення важливості інклюзивного і толерантного суспільства у запобіганні конфліктів, виховання толерантності, солідарності, діалогу та взаєморозуміння в молодіжному середовищі громад Луганської області. Популяризація досягнень напрямку роботи Програми ООН із відновлення та розбудови миру щодо соціальної єдності та роботи з молоддю.

Учасники - 15 осіб з числа представників активної молоді Попаснянської гімназії, практикувалися на подвір’ї  гімназії, м. Попасна, вчилися та бавилися в різні ігри із сенсом.

Лабораторія тривала вже за стандартними блоками, а саме.

Перший блок Лабораторії було присвячено представленню Лабораторії, знайомству учасників та побудові спільного простору за допомогою кубиків з Цілями сталого розвитку. Слід зазначити, що знайомство з учасниками відбувалось завдяки кубикам-головоломкам гри «Світ без обмежень», завдяки яким відбулась й популяризація Глобальних Цілей сталого розитку та обговорення їх впровадження кожним в повсякденному житті.

Далі, з привітаннями Майа Берідзе та Яна Литовка розповіли про себе, свій досвід волонтерства та шлях становлення лаборантками Лабораторії толерантності.

Другий блок Лабораторіїбув присвячений темі толерантності. Протягом блоку були розглянуті поняття «толерантність», її роль та важливість у побудові мирного суспільства; поняття «різноманіття», міжкультурні та релігійні стереотипи та їх вплив на суспільство. По завершенню цього блоку було проведено образотворчу активність за допомогою онлайн ресурсу «падлет» зі створенням учнями малюнків (для порівняння чоловічих та жіночих ідентичностей) на віртуальні дошці для спростування гендерних стереотипів.

Третій блок включив в себе міні-лекцію з питань інклюзії. Було розглянуто яким чином інклюзія повязана з толерантністю, на прикладах реалізованих ініціатив та «Інклюзивних дерев» було показано як можна привернути увагу до важливих питань сьогодення.

Арт-методикою «фото-сушка» було доведено, що людина з інвалідністю може бути щасливою понад усе.

Четвертий блок Лабораторії був присвячений знайомству з діалоговою платформою-мультихабом «GreenLab», як з простором ефетивного та неконфліктного спілкування, або «зеленою лабораторією толерантності». Підчас цього блоку були розглянуті принципи «зеленості», порядок денний щодо екології. Також за допомогою гри Mission 1.5 було вивчено шляхи запобігання зміни клімату.

В кінці, на запитання, що ж було самим корисним, відповідали так:

«Всі теми були цікавими та важливими» - поділася своїми враженнями 14-річнашколярка.

«Інклюзія являється дуже важливою темою, особливо зараз. Дякую за інформацію!» - прокоментував захід 14-річний Ярославчик, школяр.

Під час заходу було проведено опитування на тему "Стан та ефективність молодіжних діалогових просторів".

Та що ж виявили?

В результаті цього опитування будо виявлено, що представники попасняньської громади, (у данному опитані фокус-групою є учні старших класів Попаснянських ЗОШ, вік: 14-16 років) дуже активно приймають участь участь у громадських заходах, заходах, організованих для жителів громади громадськими організаціями, міжнародними, або місцевою владою (рис. 1).

Таким чином, волонтерська діяльність серед молоді Попасної є досить поширеним явищем. Серед опитуваних на запитання «Чи знаєте Ви хто такий волонтер?» позитивно відреагували 100% респондентів, а долучалися до заходів у ролі волонтера хоча б раз у житті - 58%. (рис.1.2).

Також з опитування було виявлено, що молоді люди віддають перевагу проводити свій вільний час на свіжому повітрі: в міських парках, скверах, спортивних майданчиках або облаштованому пляжі – 80% респондентів. Інші 13% проводять свій вільний час проводить вдома. 7% опитуваних відвідують будинок дитячої та юнацької творчості, де займаються танцями, малюванням, співами (рис.1.3).

  • Простори міста (сквери, парки, площа та облаштований пляж), іноді шкільне подвір’я – 67 % з опитуваних вказали на ці місця;
  • Досить популярном місцем збору молоді є місцеві кафешки, про це вказало 28% з опитуваних;
  • 33% вказали на місцевий будинок творчості, де учні займаються в різноманітних гуртках. - 5% (рис.1.4).

Разом з тим, у ході проведення Лабораторії було виявлено, що молодь міста Попасна має дуже активну громадянську позицію і радо долучаються до громадьского життя міста. Прагнуть до розвитку і бажають змінювати світ на краще.

Захід «Лабораторія толерантності» організований в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за організаційної підтримки діалогової платформи GreenLab, ГС «Луганська обласна Асоціація організацій людей з інвалідністю», Консультативної ради з питань примирення та соціальної єдності Програми ООН із відновлення та розбудови миру.

__________________________________________________________________________________________________

Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН:

Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

Програму підтримують тринадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.

12:32 Ганна Борова
Немає коментарів. Ваш буде першим!