«Лабораторія толерантності» віртуально відвідувала Костянтинівку

Цього разу «Лабораторія толерантності» працювала для представників Констянтинівської громади за сприянням організації роботи лабораторії на місці амбасадорок миру Станіслави Стасенко та Олени Давідової.

Її учасниками стали 50 осіб з числа представників активної молоді, представників молодіжних рад та громадських організацій, що працюють в сфері молодіжної політики, учні старших класів закладів загальної середньої освіти, активістів культурних та освітніх закладів та амбасадорів миру в Констянтинівській громаді.

Працювали онлайн 26 вересня та 1 жовтня 2020 року та зустрічались в Зумі з молоддю та вчителями двох  Констянтинівських ЗОШ  - №4 та №3, м. Констянтинівка, Донецької області, де працюють амбасадори.

Відкрила захід представниця Програми ООН із відновлення та розбудови миру - Ганна Борова, яка зазначила важливіть таких інтерактивних лабораторій для підвищення рівня соціальної єдності в громадах.

Потім працювали за просвітницькими блоками, з тестами, вікторинами та розмальовками.

Перший блок онлайн-Лабораторій було присвячено представленню Лабораторії, знайомству учасників та побудові спільного простору за допомогою кубиків з Цілями сталого розвитку, завдяки чому відбулась й популяризація Глобальних Цілей сталого розитку та обговорення їх впровадження кожним в повсякденному житті.

З привітаннями та своїм досвідом з питань соціальної єдності, активізації громадянського суспільства для позитивних змін, поділились Ганна Борова, представниця Програми ООН із відновлення та розбудови миру, Станіслава Стасенко та Олена Давідова, амбасадорки миру у Констянтинівських ЗОШ.

Далі Майа Берідзе та Яна Литовка розповіли про себе, свій досвід волонтерства та шлях становлення лаборантками Лабораторії толерантності.

Другий блок онлайн-Лабораторійбув присвячений темі толерантності. Протягом блоку були розглянуті поняття «толерантність», її роль та важливість у побудові мирного суспільства; поняття «різноманіття», гендерні, міжкультурні та релігійні стереотипи та їх вплив на суспільство. По завершенню цього блоку було створено онлайн падлет з зображеннями чоловічих та жіночих ідентичностей, таким чином було спростовано безліч ґендерних стереотипів в цікавій, творчій формі.

Третій блок включив в себе міні-лекцію з питань інклюзії. Було розглянуто яким чином інклюзія повязана з толерантністю, на прикладах реалізованих ініціатив та «Інклюзивних дерев» було показано як можна привернути увагу до важливих питань сьогодення.

Яскравим відеороликом фестивалю «Світ без обмежень» було доведено, що людина з інвалідністю може бути щасливою понад усе. Також за допомогою відеоролику розібрали як правильно називати людей з інвалідністю.

Четвертий блок онлайн-Лабораторії був присвячений знайомству з діалоговою платформою-мультихабом «GreenLab», як з простором ефетивного та неконфліктного спілкування, або «зеленою лабораторією толерантності». Підчас цього блоку були розглянуті принципи «зеленості», порядок денний щодо екології. Також за допомогою гри Mission 1.5 було вивчено шляхи запобігання зміни клімату.

В результаті, учасники:

  • усвідомили роль та важливість толерантності у побудові миру;
  • обізнані в питаннях інклюзії;
  • розуміють хто такі волонтери і як волонтерство сприяє розвитку толерантності та інклюзивного суспільства;
  • через приклад історії успіху Фестивалю-конкурсу «Світ без обмежень» спростували стереотипи щодо неповноцінного життя людей з інвалідністю та розуміють, що людина з інвалідністю може бути щасливою понад усе;
  • знають про «дерева особливих людей» та важливість бути «зеленими» на досвіді роботи діалогової платформи-мультихабу «GreenLab»;
  • в ігровій формі познайомилися з Глобальними цілями сталого розвитку, пізнали поняття «стереотип», «ґендер», за допомогою образотворчої техніки «Ґендерний падлет» спростували безліч ґендерних стереотипів, за допомогою гри Mission 1.5 вивчили шляхи запобігання зміни клімату.

Відгуки учасників лунали дуже гарні:

«Всі теми були важливими та корисними. Завдяки командної роботи, під час Лабораторії, я навчився більш відкриватися та правильно виражати свою думку» - поділився своїми враженнями Саша Барілов, 14 років, школяр.

«Дяка Лабораторії за поширення таких важливих тем!» - прокоментувала захід 15-річна Анастасія Гончарук, школярка.

Але, ми ще й встигли дізнатися ГРОМАДСЬКУ ДУМКУ та провести опитування на тему: "Стан та ефективність молодіжних діалогових просторів".

В результаті цього опитування будо виявлено, що представники констянтинівської громади, (у данному опитані фокус-групою є школярі 2 шкіл м. Констянтинівка, Донецької області, вік: 14-15 років) здебільшого приймають участь у громадських заходах. Не приймає тільки частка у 31% опитуваних учасників, всі інші інколи, бо час від чсу долучаються до громадських заходів. (рис. 1).

Волонтерська діяльність серед молоді Констянтинівки виявилася не дуже популярною. Серед опитуваних на запитання «Чи доводилось Вам бути волонтером?» позитивно відреагували лише 14%, проте кожен з опитуваних на питання «Ви знаєте, хто такий волонтер?» відповіли «так». (рис.1.2).

Щодо організації свого вільного часу, то з опитування було виявлено, що 38% з опитуваних представників молоді констянтинівської громади свій вільний час присвячує саморозвитку. Деякі займаються з репетиторами з різних предметів, інші – музикою, танцями, або спортом, разом з тим знахотять час для зустрічей з однодумцями просто поспілкуватися десь надворі, гуляючи парком. 31% опитуваних поюбляють залишитись вдома позайматися рукоділяям, кулінарією, пограти або побудувати 3-д моделі за компом (рис.1.3).

  • Молодь полюбляє проводити час надворі: у міських парках, відпочивати у кав’ярнях – 34 % з опитуваних;
  • 44% вказали на місцевий Дім Культури;
  • менш популярною але відомою серед молоді є вільний прстір «Друзі»;
  • 6% вказали на шкільне подвірья, де полюбляють займатися на спортивному майданчику
  • Інші 3% комфортно почувають себе у вимірах соціальних мереж(рис.1.4).

Захід «Лабораторія толерантності» організований в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за організаційної підтримки діалогової платформи GreenLab, ГС «Луганська обласна Асоціація організацій людей з інвалідністю», Консультативної ради з питань примирення та соціальної єдності Програми ООН із відновлення та розбудови миру.

_________________________________________________________________________________________________

Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН:

Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

Програму підтримують тринадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.

12:10 Ганна Борова
Немає коментарів. Ваш буде першим!