«Я маю право. Права людини. Права дитини» в Костянтинівці
Невипадково саме ці учні стали учасниками заходу, адже їх «дорожня карта» на цей навчальний рік – Проект-подорож країною прав і обов’язків «Я маю право».Завдяки інтерактивним вправам семикласники дізнались про міжнародні організації, що опікуються правами дитини, навчилися розрізняти поняття «потреби» дитини і «права» дитини, на практиці застосовувати отримані теоретичні знання з питань прав дитини.
Вправи «Повітряні кульки» і «Акваріум» налаштували дітей на невимушену, творчу роботу і, водночас, змусили замислитись, чому вони хочуть навчитися, що їм необхідно для того, щоб відчувати себе комфортно, усвідомити власні побоювання.
«А можна я зроблю Морського Дракона? Він буде мене оберігати піл час тренінгу, слідкувати, щоб ми не пребивали одне-одного» - Віка.
«Це Восьминіжка, вона допоможе зібрати всю нову інформацію докупи» - Софія.
«Головне — не заплутатись. От тому я зробив тільки одну гілочку водорості» - Арсеній.
«Голосування ногами» і обговорення під час вправи «Яка ваша позиція?» продемонструвало, що учасники більш-менш орієнтуються у питанні прав дітей, готові до діалогу один з одним, але варто приділити більше уваги розвитку навичок аргументації.
Знайомство з Конвецією про права дитини розпочалось із визначення потреб …. Кролика. Від потреб пухнастика перейшли до потреб сучасної дитини і визначили пояснити зв’язок між потребами людини і її правами. Результатом плідної командної роботи з Конвенцією стали створення і захист міні- проектів «Я маю гарантоване право».
- "Скільки спільного у мене і у Кролика!"
- "Так! Але нам потрібно набагато більше!"
- "Добре, що ми не такі беззахисні як Кролик" - (з підслуханого під час роботи в групах).
Після чаю зі смаколиками учасники повернулись до роботи. Наступне завдання стало для них сюрпризом. Кожен отримав картонну фігурку, яку з допомогою олівців потрібно було перетворити на власний портрет і надати йому права, позначивши їх різнокольоровими стрічками. Зосереджена творча праця – і білий невеличкий силует стає неповторним. Кожна фігурка набула індивідуальних рис свого автора чи авторки, які, до того ж, окрилили та/або захистили себе Правами дитини.
Майстерно виконані фігурки допомогли нам обговорити зміст і значення основних прав і дослідити гендерні відмінності у правах.
«Мені дуже сподобалось розмальовувати себе. Ми ці фігруки повісимо у класі, щоб вони нам нагадували про права дітей і про цей тренінг» - Соня.
«Я сьогодні дізнався про те, що робить ООН і про Амбасадорів миру» - Ігор.
«Виявляється, навчатись можна весело» - Евеліна.
Станіслава Стасенко,
Амбасадорка миру UN RPPБ
педагогиня Костянтинівської ЗЗСО І-ІІІ ступенів №1,
м. Костянтинівка, Донецька область.
Захід проводився в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки урядів Данії, Швеції та Швейцарії.
Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань ґендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).
Програму підтримують одинадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз, Європейський інвестиційний банк, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Норвегії, Польщі, Швеції, Швейцарії та Японії.