Соціальна єдність щодо плюралізму реформи децентралізації: актуальні питання, що турбують

Соціальна єдність щодо плюралізму реформи децентралізації: актуальні питання, що турбують

4-6 вересня за підтримки ПРООН у м.Святогірськ пройшов форум під назвою «СОЦІАЛЬНА ЄДНІСТЬ ЩОДО ПЛЮРАЛІЗМУ РЕФОРМИ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ: АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ, ЩО ТУРБУЮТЬ ГРОМАДСЬКІСТЬ». У заході взяли участь 62 особи (31 жінка та 31 чоловік) з числа представників органів влади ОГС та ЗМІ, Мініекономрозвитку та МінТОТ. 

Форум проходив в незвичайному дискусійному форматі. Та ще раз доказав, що дуже важливу роль в реформах відіграє допомога щодо підтримки навичок активної частини суспільства щодо методів адвокатування та лобіювання, моніторингу та контролю за формуванням і витрачанням бюджету громади, розробки і реалізації проектів, розвитку місцевих ініціатив. Для зменшення рівня недовіри до реформи, процесу об’єднання громад можуть бути задіяні механізми консультацій, роз’яснень, зустрічей, обміну досвідом, періодичних діалогів та дискусій. Таке завдання цей форум виконав, обговорені проблеми та підготовлені конкретні рекомендації владі, ОГС та міжнародній спільноті про те, що ще треба робити.

Відгуки і враження, про що відбувались дискусії в невеличкому відео тут: 

Далі про те, як тривали п'ять дискусійних панелей, про те, що обговорювали та до яких висновків дійшли.

Панельна дискусія № 1 “Соціальна єдність та децентралізація на лінії розмежування”

Мета

Мета Панельної дискусії – визначення напрямів вирішення питання діяльності військово-цивільні адміністрації в громадах на лінії розмежування та питання призначення перших виборів для новостворених ОТГ, які знаходяться на лінії розмежування.

Учасники

Участь у першій панельній дискусії взяло 50 осіб (з них 27 – жінок, 23 – чоловіки) з числа учасників форуму, що здійснили попередню реєстрацію.

Пряма трансляція першої панельної дискусії у режимі реального часу у соціальній мережі Facebook отримала 547 переглядів.

Обговорення

Обговорення на дискусійній панелі були присвячені факторам, які негативно впливають на якість та швидкість проведення реформи на Сході України, а саме – нормативному регулювання питання проведення ООС, яке згідно Наказу Верховного Головнокомандувача ЗСУ «Про початок операції Об’єднаних сил із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації на території Донецької та Луганської областей» від 30 квітня 2018 року, прийшло на заміну АТО. Однак, слід зазначити, що станом на сьогодні, офіційно антитерористична операція на Сході України, яка була оголошена та проводилась з весни 2014 року, не закінчена, тому наразі існує нормативна колізія за даними нормами.

Іншим, важливим на думку учасників та експертів питанням, стало питання діяльності військово-цивільних адміністрацій у зоні проведення АТО (зараз ООС). Учасники зазначили, що наразі ВЦА є фактором гальмування соціально-економічного розвитку у районах та громадах, де вони діють. Експерти зазначили, що ВЦА доцільно залишити на рівні областей, щодо діяльності районних ВЦА – слід розглядати кожен випадок окремо.

Стосовно постанови ЦВК від 9 серпня 2018 року № 122, якою тимчасово заблоковано призначення ЦВК перших виборів у новостворених ОТГ, через колізії у діючому законодавстві, експертами було зазначено, що засідання Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя щодо надання роз’яснень стосовно наявного на сьогодні законодавчого регулювання організації і порядку проведення всеукраїнського та місцевих референдумів в Україні та призначення в установленому законом порядку Центральною виборчою комісією перших і додаткових місцевих виборів без проведення місцевого референдуму щодо підтримки добровільного об’єднання територіальних громад, призначено на 5 вересня 2018 року. Однак, експерти нагадали присутнім, що Центральна виборча комісія України розширила часові можливості для призначення проведення перших місцевих виборів в об'єднаних територіальних громадах.

Експерти, погодились із учасниками, що у більшості новостворених ОТГ, які знаходяться на лінії розмежування, ситуація щодо безпеки дозволяє призначити та провести перші вибори.

Представники обласних державних адміністрацій Донецької та Луганської областей наголосили на необхідності повторного призначення вирішення питання визначення рівня безпеки та призначення і проведення перших виборів у новостворених ОТГ, які знаходяться на лінії розмежування разом з представниками громад, силових структур та ЦВК.

Також, під час першої тематичної панельної дискусії було презентовано дослідження щодо визначення індексу соціальної згуртованості SCORE, який вимірюється за понад 100 позиціями. Для Луганської області цей показник становить 6,7 за десяти бальною шкалою, для Донецької області – 6.8 і трохи перевищує середній показник по Україні – який складає 6,1.

Рекомендації

В процесі роботи у тематичній дискусійній панелі, учасниками, разом з експертами було надано пропозиції у вигляді переліку питань, що можуть знайти відображення у напрямках роботи органів влади та Програми відновлення та розбудови миру ПРООН, зокрема:

(1) відсутність чіткого унормування питання розподілу та виконання повноважень органів місцевого самоврядування (у тому числі об’єднаних територіальних громад) з районними військово-цивільними адміністраціями та районними радами на території;

(2) прискорення вирішення питання щодо законодавчого унормування питання призначення ЦВК проведення перших виборів у новостворених ОТГ;

(3) внесення змін до Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» надати право ВЦА населених пунктів приймати рішення про об'єднання територіальних громад.

(4) унормування питання розподілу та виконання повноважень органів місцевого самоврядування (у тому числі об’єднаних територіальних громад) з районними військово-цивільними адміністраціями та районними радами на території.

Ось деякі кепшн-відео щодо думки експертів Форуму.

Експертна думка. Георгій Тука. Об’єднані територіальні громади та проблеми. 

Експертна думка. Сергій Митрохін. Про соціальну єдність. Член консультаційної ради при ПРООН з питань соціальної єдності. Про соціальну єдність та її показники на Сході України під час Дискусійного форуму 


Панельна дискусія № 2 “Децентралізація в містах обласного значення. Вектор соціальної єдності”

Мета

Мета Панельної дискусії – визначення напрямів вирішення питання приєднання до міст обласного значення, які законодавством України визначені спроможними ОТГ, сільських та селищних територій. Перспективи та острахи такого приєднання для усіх сторін.

Учасники

Участь у другій панельній дискусії взяло 50 осіб (з них 27 – жінок, 23 – чоловіки) з числа учасників форуму, що здійснили попередню реєстрацію.

Пряма трансляція другої панельної дискусії у режимі реального часу у соціальній мережі Facebook отримала 736 переглядів.

Обговорення

Обговорення на дискусійній панелі були присвячені питанню приєднання до міст обласного значення сільських та селищних територій. Це питання актуальне, оскільки через відсутність інформаційної компанії з роз'яснення сутності децентралізації на місцях (безпосередньо у громадах), більшість сіл та селищ не бажають приєднуватись до реформи децентралізації через острах, що вони залишаться на периферії, а усі субвенції та доходи будуть надходити лише до центра громади. Найчастішим питання від учасників до експертів було питання гарантування прав та захисту інтересів маленьких сіл та селищ при приєднанні на державному рівні. Експерти зазначили, що у Законі України «Про добровільне об'єднання територіальних громад», що під час об’єднання мають буду враховані інтереси усіх суб’єктів об’єднання, також староста є одним із гарантів збереження та відстоювання інтересів сіл та селищ. Також, державою передбачено ряд кореляційних заходів, для того, щоби було збережено інтереси усіх суб’єктів об’єднання (наприклад, розподіл субвенцій, меморандуми про співпрацю, тощо).

Іншим важливим питанням розглянули питання перспективних планів ОТГ, та ризики які виникають у разі відходу від таких перспективних планів при створенні ОТГ. Експерти зазначили, що наразі, при розгляді питання об’єднання, громади прагнуть приєднатись до «сильного» міста, навіть у розрізі з перспективним планом. Однак, якщо при вирішенні питання про добровільне об’єднання не враховувати перспективний план, який розроблявся спеціалістами з урахуванням усіх соціально-економічних даних, та не прораховувати перспективи наперед, а лише дивитися на бюджет наступного року, то можна завдати більше шкоди, аніж отримати користі від об’єднання.

Також, було розглянуто питання міжмуніципального співробітництва як інструменту забезпечення сталого соціально-економічного розвитку громад. Було наведено приклад Полтавської області, де обласною державною організацією впроваджується обласний конкурс проектів місцевого розвитку та інші дієві інструменти підтримки розвитку співробітництва територіальних громад. Представники Луганської обласної державної адміністрації зазначили, що у Луганській області наразі реалізується щорічний конкурс проектів розвитку місцевого самоврядування, однак питання створення підтримки проектів міжмуніципального співробітництва та обласному рівні дуже актуальний.

Рекомендації

В процесі роботи у тематичній дискусійній панелі, учасниками, разом з експертами було надано пропозиції у вигляді переліку питань, що можуть знайти відображення у напрямках роботи органів влади та Програми відновлення та розбудови миру ПРООН, зокрема:

(1) поширення практики використання міжмуніципального співробітництва, як інструменту для розробки нових та більш ефективних підходів для вирішення низки питань які виникають у громаді, враховуючи спільні можливості, кадровий потенціал, знання та досвід, як громадами там і ОТГ;

(2) організація навчань нових лідерів (громадських та молодіжних), працівників ОМС та органів виконавчої влади (особливо з питань аналізу впливу, розрахунки економічного та соціального ефектів, ММС, анти конфліктних методик спілкування та ін.);

(3) внесення змін до Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» в частині звільнення від плати за користування земельними ділянками та користування комунальним майном.

Ось деякі кепшн-відео щодо думки експертів Форуму.

Експертна думка. Роман Власенко. Доцільність створення ОТГ на лінії розмежування. 

Панельна дискусія № 3 “Доєднання громад до ОТГ”

Мета

Мета Панельної дискусії – визначення напрямів вирішення питання об’єднання громад не по затвердженому перспективному плану, приєднання громад до ОТГ, задля уникнення «білих плям» та посилення інформаційно-просвітницької компанії з питань реформи децентралізації та «історій успіху» ОТГ на місцях.

Учасники

Участь у третій панельній дискусії взяло 48 осіб (з них 25 – жінок, 23 – чоловіки) з числа учасників форуму, що здійснили попередню реєстрацію.

Пряма трансляція третьої панельної дискусії у режимі реального часу у соціальній мережі Facebook отримала 306 переглядів.

Обговорення

Обговорення на дискусійній панелі були присвячені питанню кадрового потенціалу громад та новостворених ОТГ. Експерти зазначили, що громадам потрібні сильні лідери, які зможуть втілювати зміни та реформи на місцях. Також, потрібно проводити пошук та навчання «агентів змін» та експертів, безпосередньо, серед представників громади, що можуть доносити інформацію про проблеми громади та шляхи їх вирішення “з низу до гори”, лобіювати та організовувати грамотні адвокаційні компанії на різних рівнях. Окремою темою для дискусії стало питання перспективних планів об’єднання громад, оскільки з початком реформи, не було гарної інформаційної компанії для керівників ОМС по роз’ясненню щодо вигоди та переваги об’єднання саме за перспективним планом. Через це, багато громад почали процес об’єднання не за перспективним планом, а приєднуючись до великих міст, або громад які мають містоутворюючі підприємства.

Важливу роль у процесі реформи децентралізації мають інформаційні компанії. Експерти зазначили, що згідно статистичних досліджень, рівень довіри до місцевих медіа вищий ніж до національних. Саме тому треба розвивати кваліфікаційний рівень та кадровий потенціал місцевих ЗМІ та долучати їх до усіх реформ які відбуваються на місцях.

Актуальним питанням для ОТГ залишаються земельні питання (інвентаризація земель ОТГ, податки та збори за користування землею, тощо) а також вирішення питань передачі комунального майна (дитячих садків, навчальних закладів, тощо) від районної ради до ОТГ.

Одним із напрямків вирішення кадрового питання у громадах, експерти зазначили – інтегрування ВПО до життя громади та надання ВПО на законодавчому рівні право приймати участь у місцевих та державних виборах.

Рекомендації

В процесі роботи у тематичній дискусійній панелі, учасниками, разом з експертами було надано пропозиції у вигляді переліку питань, що можуть знайти відображення у напрямках роботи органів влади та Програми відновлення та розбудови миру ПРООН, зокрема:

(1) впроваджувати новітні, інноваційні методологічні підходи з урахуванням антіконфліктних методик спілкування та створювати простори для дискусій та спілкування в кожній громаді

(2) формувати експертно-консультативні мережі та популяризувати їх в громадах для отримання швидких якісних консультацій з різноманітних питань;

(3) організація аналогічних дискусійних форумів “знизу до гори” та надання можливості спікерам громад виступу на дискусійних платформах національного рівня (на рівні Міністерств, відомств та Верховної Ради України);

(4) організація навчань нових лідерів (громадських та молодіжних), працівників ОМС та органів виконавчої влади (особливо з питань аналізу впливу, розрахунки економічного та соціального ефектів, ММС, анти конфліктних методик спілкування та ін.);

(5) обстоювати позицію необхідності внесення змін до Податкового кодексу України в частині оподаткування земель в тому числі під залізничними коліями;

(6) обстоювати позицію про внесення змін до законодавства з питань надання ВПО права приймати участь у виборах.

Ось деякі кепшн-відео щодо думки експертів Форуму.

Експертна думка. Георгій Тука. Хід децентралізації та проблеми громад.

Експертна думка. Вадим Лазніков. Думка щодо приєднання малих громад. 

Панельна дискусія № 4 “Перспективи спроможності малих ОТГ”

Мета

Мета Панельної дискусії – визначення напрямів вирішення питання спроможності малих ОТГ, визначення інструментів для підвищення соціально-економічних показників зазначених громад та залучення додаткових державних і донорських ресурсів для розвитку потенціалу громад.

Учасники

Участь у четвертій панельній дискусії взяло 48 осіб (з них 25 – жінок, 23 – чоловіки) з числа учасників форуму, що здійснили попередню реєстрацію.

Пряма трансляція четвертої панельної дискусії у режимі реального часу у соціальній мережі Facebook отримала 307 переглядів.

Обговорення

Під час зазначеної дискусійної панелі, експерти разом з учасниками обговорили питання життєздатності малих ОТГ.

Окремо обговорили питання які виникають в процесі надання послуг населенню, оскільки одне із завдань реформи децентралізації – спростити доступ до послуг, зробити їх якісними, отримати додаткове фінансування для місцевого самоврядування. Експерти зазначили, що наразі, одним із найбільш дієвих органів надання якісних адміністративних послуг є – ЦНАП. Станом на 2 півріччя 2018 року, надання адміністративних послуг у громадах по Україні надають 767 ЦНАПів, з яких 27 діють у Донецькій області та 17 у Луганській, відповідно. Сфера надання адміністративних послуг населенню наразі представлена не тільки самими ЦНАПами, але й створенням віддалених місце для роботи адміністратора, створенням «Прозорого офісу», та мобільними офісами. Також, у деяких громадах існує формат виїзного адміністратора — це варіант організації надання послуг, коли адміністратор ЦНАП за певним графіком відвідує населені пункти громади для прийняття заяв і видачі результатів послуг (де це можливо).

Під час обговорення, також зазначили, про необхідність звернення уваги на досвід Естонії у наданні адміністративних послуг. Так, у цій країні усі адміністративні послуги надаються за ідентифікацією за допомогою ID картки. Така ідентифікація надає змогу громадянам отримувати адміністративні послуги не виходячи із дому. Саме розвинення електронного самоврядування та електронних послуг спростить громадянам доступ до послуг, зробить їх якісними та збільшить територію надання таких послуг навіть у найвіддаленіші села та селища.

Учасники дискусійної панелі зазначили, що наразі, існує потреба вирішення питання якісного інтернет покриття у громадах, оскільки є такі громади, в яких відсутнє не тільки транспортне сполучення, але й мобільний та інтернет зв’язок, що негативним чином впливає на надання якісних адміністративних та соціальних послуг населенню та знижує доступ населення до інформування щодо впровадження новітніх підходів та реалізації реформ на місцях.

Іншим важливим питанням стало питання надання органам місцевого самоврядування більше прав для роботи з відповідними реєстрами та базами даних, оскільки наразі не усі працівники ОМС відповідають критеріям спеціалістів, які згідно законодавства мають право працювати з реєстрами та базами даних. Також, вкрай важливим для громад є питання надання повноважень представникам органів місцевого самоврядування вчиняти нотаріальні дії. Оскільки, в селі нотаріальні послуги може здійснювати староста. Коли село приєднується до міста, така послуга неможлива – немає делегованих повноважень органам місцевого самоврядування. А це вимагає внесення змін до законів.

Обговорили питання пов’язані з підвищення участі громадян у вирішенні своїх справ на місцях. Учасники зазначили, що невелика кількість громад має свої статути, де прописані механізми місцевих ініціатив, що призводить до правових прогалин регулювання прав мешканців громади ініціювати та лобіювати прийняття важливих для громади питань.

Рекомендації

В процесі роботи у тематичній дискусійній панелі, учасниками, разом з експертами було надано пропозиції у вигляді переліку питань, що можуть знайти відображення у напрямках роботи органів влади та Програми відновлення та розбудови миру ПРООН, зокрема:

(1) обстоювати позицію необхідності внесення змін до законодавства з питання сплати ПДФО не за місцем реєстрації суб’єкту, а за місцем ведення фактичної діяльності;

(2) обстоювати позицію необхідності внесення змін до законодавства з питання надання повноважень представникам органів місцевого самоврядування вчиняти нотаріальні дії;

(3) взяти за увагу досвід Естонії щодо гарантування права доступу до мережі інтернет, як гарантії отримання якісних онлайн-сервісів, адміністративно-соціальних послуг та якісного рівня життя, закріпленого у Конституції держави.


Панельна дискусія № 5 “Перспективи об’єднання малих міст Луганщини та Донеччини”

Мета

Мета Панельної дискусії – визначення напрямів вирішення питання створення у Донецькій та Луганській областях міських ОТГ, які мають значний потенціал для руху реформи децентралізації та можуть стати потужними центрами розвитку області.

Учасники

Участь у п’ятій панельній дискусії взяло участь 31 особа (з них 16 – жінок, 15 – чоловіки) з числа учасників форуму, що здійснили попередню реєстрацію.

Пряма трансляція п’ятої панельної дискусії у режимі реального часу у соціальній мережі Facebook отримала 767 переглядів.

Обговорення

Головною темою обговорення панельної дискусії стало питання соціального захисту населення у контексті реформи децентралізації. Експерти зазначили, що наразі, на рівні Міністерства розроблено орієнтовну «дорожню карту» реформування сфери соціального захисту населення у контексті реформи децентралізації. Так, наразі розроблена модель Універсального Центру надання соціальних послуг – який надасть змогу представникам громади приймати участь у визначенні саме тих соціальних послуг, які їм необхідні. Експерти зазначили про необхідність підвищення рівня та якості надання соціальних послуг у громадах та ОТГ, шляхом створення віддалених робочих місць як інструменту розрахунків паритетного соціального та економічного ефекту від впровадження новітніх підходів при впровадженні реформ. Зазначили необхідність забезпечення роботи по “інформаційно-технологічним карткам” соціальних послуг для можливості організації надання відповідних послуг в ЦНАПах.

Учасники зазначили про питання оцінки соціальних послуг, розроблення розрахунку послуг — вузького питання, що потребує розповсюдження та навчання для представників громад. Оскільки існує необхідність зробити аналіз потреб громад в навчанні та просити допомоги в організації навчань у відповідних структур.

Також експерти наголосили на необхідності участі молоді у контролі відкритості та діяльності влади, необхідності долучення молоді до вирішення ключових питань життя громади, шляхом організації дискусійних платформ, публічних дискусійних форумів та інших майданчиків донесення до молоді та населення зрозумілою мовою складних питань у різних сферах.

Було обговорено питання впровадження інструментів міжмуніципального співробітництва громад, оскільки, головний зміст співробітництва полягає в тому, що воно може використовуватись не тільки як інструмент для розробки нових та більш ефективних підходів для вирішення низки питань, враховуючи спільні можливості, знання та досвід, а й як свого роду «перехідну» форму в процесі реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

Учасники дискусії зазначили про брак методологічної та роз’яснювальної бази (посібники, відео контент, швидкий онлайн-доступ до консультацій) в громадах, що прагнуть впроваджувати новітні підходи при реформуванні своїх управлінських структур.

Експерти нагадали присутнім, про існування Проекту Закону Про міські агломерації № 6743 від 17.07.2017 року, який надасть можливість вирішити деякі існуючи проблемні питання громад. Згідно Проекту Закону, міська агломерація є формою багатоцільового співробітництва територіальної громади міста-центру агломерації та територіальних громад сіл, селищ, міст, що розташовані в зоні впливу міста-центру агломерації та мають інтенсивні господарські, трудові, культурно-побутові зв’язки з містом-центром агломерації, з метою спільної реалізації окремих функцій місцевого самоврядування за допомогою договору. Мінімальною кількість суб'єктів формування міської агломерації, крім центру агломерації, повинна бути не менше трьох територіальних громад із загальною кількість населення територіальних громад, не меншою, ніж 100 000 осіб. Така міська агломерація надає можливість вирішення майнових та територіальних прав.

Ось деякі кепшн-відео щодо думки експертів Форуму.

Експертна думка. Віталій Кулик. Про підсумки та напрацювання дискусійних панелей Форуму.

Учасники Форуму виділили наступні слабкі місця та проблемні питання, що потребують додаткової уваги з боку як міжнародних партнерів, так і органів влади різного рівня:

(1) затягування прийняття важливих для реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади законопроектів;

(2) відсутність зв’язку між Стратегіями розвитку, цільовими програмами та бюджетами громад;

(3) низький рівень використання інструментів економічного розвитку територій (в громадах);

(4) недостатній рівень проектного менеджменту в ОМС;

(5) невисокий рівень цифрової (он-лайн та інтернет) грамотності ОМС;

(6) відсутність якісного інтернет покриття в громадах, що негативним чином впливає на надання якісних адміністративних та соціальних послуг населенню та знижує доступ населення до інформування щодо впровадження новітніх підходів та реалізації реформ на місцях;

(7) не здійснюється або здійснюється несистематична робота щодо формування інвестиційно привабливого іміджу територій в цілому. Не здійснюється перехід в інформаційних меседжах з риторики «війни» на території Донецької та Луганської областей до конструктивних повідомлень щодо можливостей та переваг;

(8) брак необхідних кваліфікованих фахівців, експертів в громадах та їх спікерів, що можуть виступати “агентами змін” та грамотними спікерами, доносити інформацію про проблеми та шляхи їх вирішення “з низу до гори”, лобіювати та організовувати грамотні адвокаційні компанії на різних рівнях;

(9) недостатній рівень комунікаційної політики з питань реформ та можливостей для нових громад,інформаційно-просвітницької роботи з питань реформи децентралізації на місцях, розуміння “інноваційних” підходів до вирішення локальних проблем (дискусійні та громадські платформи у тому числі);

(10) брак дискусійних платформ та аналогічних публічних дискусійних форумів не тільки на локальному, але й на національному рівні із залученням експертів профільних міністерств, відомств та Верховної Ради України. Зокрема, платформ донесення до молоді та населення зрозумілою мовою складних питань реформ у різній сфері;

(11) брак методологічної та роз’яснювальної бази (посібники, відео контент, швидкий онлайн-доступ до консультацій)в громадах, що прагнуть впроваджувати новітні підходи при реформуванні своїх управлінських структур.

Результатом роботи в межах дискусійних панелей є пропозиції від учасників заходу у вигляді переліку питань, що можуть знайти відображення у напрямках роботи Програми відновлення та розбудови миру ПРООН:

(1) підвищення рівня та якості надання соціальних послуг в громадах та ОТГ, шляхом створення віддалених робочих місць та центрів надання соціальних послуг, інструментів розрахунків паритетного соціального та економічного ефекту від впровадження новітніх підходів при впровадженні реформ;

(2) поширення практики використання міжмуніципального співробітництва, як інструменту для розробки нових та більш ефективних підходів для вирішення низки питань які виникають у громаді, враховуючи спільні можливості, кадровий потенціал, знання та досвід, як громадами там і ОТГ;

(3) впроваджувати новітні, інноваційні методологічні підходи з урахуванням антіконфліктних методик спілкування та створювати простори для дискусій та спілкування в кожній громаді;

(4) формувати експертно-консультативні мережі та популяризувати їх в громадах для отримання швидких якісних консультацій з різноманітних питань;

(5) організація аналогічних дискусійних форумів “знизу до гори” та надання можливості спікерам громад виступу на дискусійних платформах національного рівня (на рівні Міністерств, відомств та Верховної Ради України);

(6) організація навчань нових лідерів (громадських та молодіжних), працівників ОМС та органів виконавчої влади (особливо з питань аналізу впливу, розрахунки економічного та соціального ефектів, ММС, анти конфліктних методик спілкування та ін.);

(7) забезпечити роботу по “інформаційно-технологічним карткам”соціальних послуг для організації надання відповідних послуг в ЦНАПах;

(8) є питання оцінки соціальних послуг, розроблення розрахунку послуг — вузьке питання, що потребує розповсюдження та навчання для представників громад. Є необхідність зробити аналіз потреб громад в навчанні та просити допомоги в організації навчань у відповідних структур.

Результатом роботи в межах дискусійних панелей є пропозиції від учасників заходу у вигляді переліку питань, що потребують підтримки з боку як міжнародних партнерів, так і органів влади різного рівня у сфері внесення змін до діючого законодавства:

(1) обстоювати позицію необхідності внесення змін до законодавства з питання сплати ПДФО не за місцем реєстрації суб’єкту, а за місцем ведення фактичної діяльності;

(2) обстоювати позицію необхідності внесення змін до законодавства з питання надання повноважень представникам органів місцевого самоврядування вчиняти нотаріальні дії;

(3) обстоювати позицію необхідності внесення змін до Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» в частині звільнення від плати за користування земельними ділянками та користування комунальним майном;

(4) обстоювати позицію необхідності внесення змін до Податкового кодексу України в частині оподаткування земель в тому числі під залізничними коліями;

(5) обстоювати позицію про внесення змін до законодавства з питань надання ВПО права приймати участь у виборах;

(6) обстоювання надання рекомендацій до Проекту Закону Про міські агломерації № 6743 від 17.07.2017 року, для вирішення низки проблемних питань, до прийняття Закону.

(7) відсутність чіткого унормування питання розподілу та виконання повноважень органів місцевого самоврядування (у тому числі об’єднаних територіальних громад) з районними військово-цивільними адміністраціями та районними радами на території;

(8) відсутність чіткого унормування питання надання соціальними службами відповідних послуг у новостворених ОТГ;

(9) взяти за увагу досвід Естонії щодо гарантування права доступу до мережі інтернет, як гарантії отримання якісних адміністративно-соціальних послуг та якісного рівня життя, закріпленого у Конституції держави;

(10) прискорення вирішення питання щодо законодавчого унормування питання призначення ЦВК проведення перших виборів у новостворених ОТГ;

(11) внесення змін до Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» надати право ВЦА населених пунктів приймати рішення про об'єднання територіальних громад.

Також про це та інше, дивіться у спецвипусках прямого ефіру з учасниками Форуму після дискусій тут:


Форум організовано та профінансовано в рамках проекту «Відновлення врядування та примирення в охоплених конфліктом громадах України», який реалізується ПРООН в Україні за підтримки Швейцарської Конфедерації, Уряду Швеції. Погляди, що будуть висловлені в публікаціях та відеосюжетах за підсумками Школи, належатимуть авторам і можуть не збігатись із офіційною позицією ПРООН в Україні, Швейцарської Конфедерації, Уряду Швеції, Європейського Союзу».

Зображення


Читайте наші новини на телеграм каналі

15:36
1370
Немає коментарів. Ваш буде першим!