Онлайн захід просвітницької кампанії «ЛАБОРАТОРІЯ Амбасадорів миру «Трансформації конфліктів»

2 квітня 2021 року амбасадорки миру Давідова Олена та Стасенко Станіслава провели онлайн лабораторію Амбасадорів миру "Трансформація конфліктів", метою якої є розбудова миру шляхом інформування молоді Донецької та Луганської області щодо трансформації конфліктів, ненасильницького спілкування, побудови діалогів, інструментів та методології миротворців, пов’язаних з трансформацією конфліктів, освітою в галузі прав людини, міжкультурного діалогу. Популяризація досягнень напряму роботи Програми ООН із відновлення та розбудови миру щодо соціальної єдності та роботи з молоддю.

Учасниками лабораторії стали 16 осіб (12 дівчаток та 4 хлопчики), віком 13-16 років, з числа представників активної учнівської молоді, учнів старших класів Попаснянської багатопрофільної школи №21.

Перший блок Лабораторії було присвячено представленню Лабораторії амбасадорів миру, ознайомлення з мережею Амбасадори миру та роботою громадської організації «Амбасадори миру».  Амбасадорки Миру Давідова Олена та Стасенко Станіслава розповіли про себе та презентували свій досвід роботи в мережі Амбасадорів Миру у напрямку реалізації цілі №16 з Глобальних цілей сталого розвитку тисячоліття.

Другий блок Лабораторії був присвячений темі трансформації конфліктів. Велика увага приділялася пошуку шляхів трансформації конфліктів, способів їх вирішення, стратегіям поведінки у конфліктах та важливості безконфліктного спілкування у побудові мирного суспільства. На завершення цього блоку було проведено гру «Світ без обмежень», завдяки яким відбулася популяризація Глобальних Цілей сталого розвитку та обговорення їх впровадження кожним і кожною в повсякденному житті.

Третій блок включив в себетворчуроботупов’язану з викликами сьогодення та включав в себе виготовлення авторської маски кожним і кожною з учасників/ць лабораторії амбасадорів миру, яка буде гарною згадкою про захід, нагадуватиме про необхідність бережливого ставлення до свого здоров’я та символізуватиме знання та навички отримані на сьогоднішній лабораторії, маски виготовлені власноруч та оздоблені у відповідності із власними уподобаннями будуть нагадувати про важливість миробудування та дотичність кожного і кожної до змін на шляху до розбудови миру в нашому суспільстві.

Протягом роботи лабораторії учасники познайомилися з діалоговою платформою-мультихабом «GreenLab», як з простором ефективного та неконфліктного спілкування, або «зеленою лабораторією толерантності». 

РЕЗУЛЬТАТИ:

16 осіб (12 дівчат і 4 хлопці) з числа представників активної учнівської молоді, учнів старших класів Попаснянської школи №21:

  • усвідомили шляхи трансформації конфліктів, ненасильницького спілкування, побудови діалогів;
  • залучатимуть в процесі навчання інших учасників до навчання через практичні вправи;
  • усвідомили роль та важливість толерантності у побудові миру;
  • зрозуміли важливість інтерактивних методів навчання задля розуміння понять конфлікт, діалог, права людини;
  • дізналися про досвід роботи Мережі Амбасадори Миру;
  • в ігровій формі познайомилися з Глобальними цілями сталого розвитку, розібралися з поняттями «стереотип», «гендер» тощо.
  • ВІДГУКИ УЧАСНИКІВ:

    Що було найбільш корисним для Вас?

     «Сподобалося працювати з картинками» - поділилася своїми враженнями Крістіна.

     «Цікавим було знайомство)” – поділилися Ангеліна та Сніжана.

     «Було дуже цікаво» - прокоментували Вова та Захар.

     «Дякуємо за цікавий тренінг” – Хором вимовили діти під час спільного фото з масками. 

    Під час заходу було проведено опитування на тему "Стан та ефективність молодіжних діалогових просторів".  

    У даному опитуванні фокус-групою є 12 учнів старших класів навчальних закладів м. Попасна, серед яких 8 дівчат і 4 хлопця. Респонденти надали своє бачення стану молодіжного активізму в їх громаді, а також рівень їх залученості до громадського життя в їхньому місті.

    Участь у громадських заходах, організованих для жителів міста громадськими організаціями, міжнародними, або місцевою владою притаманна майже половині опитаних. Серед респондентів цієї громади 8% часто приймають участь, інші 59% інколи відвідують такі заходи (це онлайн тренінги, конференції, шкільні та міські свята і концерти). Решта 33% раніше не відвідували подібних заходів, проте кожен з них в майбутньому бажають долучатися (рис. 1).

    Стосовно волонтерського руху серед попаснянської молоді, то 33% з опитаних учасників Лабораторії займалися волонтерською діяльністю, наприклад “збирали речі та продукти харчування для потерпілих від пожеж”, “допомагали тваринам: шили лежаки для собак та котиків”; 25% - не впевнені, що долучалися; 42% - ніколи не волонтерили (рис.1.2).

    Щодо організації свого вільного часу, то з опитування було виявлено, що більшість шкільної молоді свій вільний час полюбляють проводити на свіжому повітрі: у парках, скверах - 45% (коментарі на питання “Наведіть приклади Ваших улюблених місць у Вашому місті/селищі/селі.”: “Аллея , сквер, парк.”, “Парк, футбольное поле и просто улицы и ставок”). Інші 35% віддають перевагу проведенню вільного часу вдома, бо мають такі захоплення як малювання, музика, монтаж, тощо. Деякі відвідують гуртки творчості, або присвячують вільний час додатковим заняттям - по 5%. Решта 10% збираються на посиденьки з друзями у публічних місцях (кафе, торгові центри, інші розважальні заклади)(рис. 1.3).

    В ході опитування респонденти також мали змогу надати перелік популярних місць, де, на їх думку, молодь міста Попасна може проводити вільний час, або збиратися для спільного проведення часу: 

    До того ж, респондентам була надана можливість надати своє бачення комфортного та затишного діалогового простору для молоді, надати перелік чого там не вистачає, та що б вони придбали на свій вибір, щоб покращити такий простір. З рештою більшість коментарів виявились позитивними.

    На питання “Якщо б у Вас була 1 тис. дол вільних коштів щоб Ви покращили, придбали для цих місць, де може збиратися і проводити дозвілля молодь?” відповіли так:

    -“Зробила б вуличний кінотеатр”;

    -“скейт парк”

    -“вуличний простір для молоді”

    “інклюзивний простір”.

    Захід «ЛАБОРАТОРІЯ Амбасадорів миру «Трансформації конфліктів» організований в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за організаційної підтримки діалогової платформи GreenLab та ГО «Амбасадори миру» в рамках співпраці із Програмою ООН із відновлення та розбудови миру та фінансової підтримки урядів Данії, Швеції та Швейцарії.

    Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН:

    Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

    Програму підтримують тринадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.

    19:50 Олена Давідова
    Немає коментарів. Ваш буде першим!