Громадськість Донецької, Луганської, Запорізької, Дніпропетровської, Херсонської областей

​Б – Безбар’єрність чи байдужість

​Б – Безбар’єрність чи байдужість
Головне, коли щось робиш, розуміти мету «для чого це робиться?», бо інакше будь-яка робота перетворюється з корисної діяльності в марне витрачання сил та ресурсів і стає імітацією. Зараз ми спостерігаємо таке явище на регіональному рівні. Мова йде про реалізацію Стратегії безбар’єрності і паркувальні місця для транспортних засобів, які керуються, або перевозять людей з інвалідністю.

Трохи нормативної інформації. Відповідно до ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій» розміри одного машино-місця на автостоянках зберігання середніх автомобілів (з врахуванням мінімально припустимих зазорів безпеки 0,5 м) - 2,5 × 5,3 м або 25 кв.м. Для тимчасових автостоянок допускаються розміри стоянки 2,3 × 5,0 м.

Відповідно до ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд» на паркувальному майданчику не менше 10% паркомісць (але не менше 1) повинні бути обов'язково передбачені для користування людьми з інвалідністю та іншими маломобільними особами. Згідно цих норм ширина зони для паркування автомобіля особи з інвалідністю повинна бути не менше 3,5 метра. Розміри паркувальних місць, які розташовані паралельно бордюру, обов'язково повинні забезпечувати доступ до задньої частини автомобіля, щоб використовувати пандус або підйомний пристрій; ці паркомісця повинні бути розміщені не далі ніж 50 м від доступного для осіб з інвалідністю входу до будівлі, при житлових будинках – не далі 100 м. Такі паркомісця повинні позначатися дорожніми знаками та горизонтальною розміткою відповідно до Правил дорожнього руху з піктограмами міжнародного символу доступності.

І зараз, коли в країні збираються відомості про виконання стратегії безбар’єрності відбувається масове шахрайство за участю балансоутримувачів будівель та споруд і при тотальній бездіяльності органів місцевого самоврядування і державних структур, які повинні слідкувати за дотриманням законності.

Спочатку давайте розберемося, для чого необхідно було збільшувати ширину паркувального місця в нормативах? Причина проста, для пересаджування в авто людини на кріслі колісному, або вивантаження такого крісла (а є ще з електроприводом) треба відкривати двері авто МАКСИМАЛЬНО широко і тривалий час проводити маніпуляції з кріслом біля відкритих дверей. При ширині паркомісця 2,3 м, яка зазвичай приймається це НЕМОЖЛИВО. За посиланням в кінці статті ви можете подивитися відео і переконатися в цьому.

Тобто, навіть при вільному паркувальному місці недостатньої ширини будівля, біля якої знаходиться паркувальний майданчик, лишається недоступною.

Наступне питання це сам процес діставання від авто до входу на кріслі колісному. Логіка говорить, що паркувальні місця для осіб з інвалідністю повинні бути найближчими до входу і з’єднані пішохідними зонами з відповідними заниженнями бордюрів, пандусами, доріжками з ним. Інакше наявність таких паркувальних місць втрачає сенс. Якщо людина на кріслі колісному вимушена долати велику відстань територією паркувального майданчика, яким рухаються авто, це небезпечно для її життя. А якщо на шляху до входу в будівлю з’явиться бордюр, то все це буде марно.

На жаль посадові особи, які опікуються цим питанням цього не розуміють, або не хочуть розуміти.

Обстеження паркувальних майданчиків Сєвєродонецька біля ТЦ різних мереж «Сільпо», «Велика Кишеня», «Сім’я», «АТБ», комунальних установ та навіть Головного управління нацполіції в Луганській області показало, що все звелося до малювання піктограми на асфальті. Кількість місць для паркування часто недостатня, ширина місць лишилася стандартно мінімальною 2,3 – 2,5 м, що не дозволяє використовувати їх за призначенням. Розташовані вони дуже часто МАКСИМАЛЬНО далеко від входу і ніякого безпечного шляху від них не існує. Цікаво було б подивитися на звіти про заходи безбар’єрності, які направили керівники цих закладів. Наразі в Сєвєродонецьку автор не знайшов ЖОДНОГО паркувального майданчику який був би зроблений за всіма нормами. Буду вдячний, якщо у коментарях хтось надасть посилання на такий.

Спостерігати це тим більш прикро, що часто розмітка свіжа, а зроблено все з порушеннями і сенсу в такій діяльності немає.

Автор розуміє, що не всі балансоутримувачі мають експертів для планування таких робіт і ситуація може пояснюватися просто необізнаністю.

Разом з тим вже кілька років в Луганській, а тепер і Донецькій та Запорізькій області працює Мережа інклюзивних громадських радників. Контакти цих радників доступні на сайті ndo.lg.uaі вони фахово і безкоштовно готові надати будь-яку консультативну допомогу в питаннях безбар’єрності та інклюзії. Доречи ними постійно проводиться моніторинг доступності об’єктів і його результати теж можуть використовуватися для аналізу реальної ситуації. Окрема тема це ігнорування водіями розмітки і паркування на місцях, призначених для людей з інвалідністю, але в цьому матеріалі ми не будемо її торкатися.

Самостійне пересаджування з крісла колісного в авто: https://youtu.be/oCP4pMoyqpk; використання підйомника: https://youtu.be/KZMvwDGdtY8; пандус для вивантаження крісла колісного: https://youtu.be/qej7rvp-FY4

Фото для ілюстрації матеріалу:

Читайте наші новини на телеграм каналі.

19:10
69
RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!