Проблемна реклама: як проєкт “Реклама без “хламу” допоможе місту стати зручнішим

Проблемна реклама: як проєкт “Реклама без “хламу” допоможе місту стати зручнішим
У жовтні у Маріуполі стартував проєкт “Реклама без “хламу” з метою оптимізації стану регулювання зовнішньої реклами у місті шляхом організації широкого суспільного діалогу та пошуку консенсусних рішень прийнятних для всіх. Ініціатива впроваджується ГО “Сильні громади” у рамках проєкту USAID “Демократичне врядування у Східній Україні”.

Думка маріупольців

Команда проєкту “Реклама без “хламу” провела опитування зацікавлених сторін: представників виконавчих органів міської ради, патрульної поліції, депутатів, підприємців, рекламщиків, дизайнерів, фотографів. Всього було опитано 12 осіб, і всі вони зазначили, що в Маріуполі є проблеми у сфері зовнішньої реклами та вивісок.

Підприємці звертали увагу, що процедура оформлення вивісок складна та довга, відсутні прозорі умови для розміщення зовнішньої реклами на площах міста.

Представники креативних професій говорили про перенасиченість міста рекламою, її хаотичність та неестетичний вигляд вивісок.

Співробітник патрульної поліції зазначив, що велика кількість бігбордів відволікає водіїв та спричиняє аварії на дорогах. Вирішення цих проблем респонденти вбачають у їх обговоренні з усіма зацікавленими сторонами, порозумінні між ними та напрацюванні комплексу заходів спільно місцевою владою та зацікавленими учасниками проєкту.

Презентація проєкту

У просторі “Халабуда” відбулася презентація проєкту “Реклама без “хламу”, на якій були присутні зацікавлені у даній ініціативі сторони: представники інспекції міської ради з благоустрою, патрульної поліції, бізнесу (у тому числі й рекламного), депутат міської ради, начальник відділу регулювання зовнішньої реклами головного управління містобудування та архітектури та небайдужі містяни з творчої сфери.

Залучена до проєкту архітектор-дизайнер Елліна Герасименко показала на прикладах, яким може бути Маріуполь, якщо привести до ладу зовнішню рекламу та вивіски. Комунікаційниця проєкту Марина Молошна поділилася результатами опитування зацікавлених сторін стосовно реклами, а координатор проєкту Кирило Вишняков озвучив знайдені при аналізі нормативних документів проблеми регулювання сфери реклами у місті та зазначив позитивні зрушення останніх років у цій царині.

Наприкінці презентації учасники мали жваве обговорення зовнішньої реклами та вивісок. Маріупольців обурює велика кількість неестетичних банерів на магазинах. Присутні чиновники відповіли, що більшість з них не відповідають вимогам, але їх власники надають перевагу сплатити штраф, ніж зняти рекламу.

Виявлені проблеми у сфері реклами

Юристом ГО “Сильні громади” Наталією Рижковою та координатором проєкту “Реклама без “хламу” в Маріуполі Кирилом Вишняковим проведено комплексне дослідження місцевих нормативних документів та вивчено національне законодавство у сфері реклами, що дозволило виокремити основні проблеми регулювання стану зовнішньої реклами, вивісок та табличок у нашому місті. Хоч Маріуполь і має, на відміну від багатьох міст Донеччини, розроблене Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами та Порядок встановлення вивісок у місті, проте певні проблеми у цій сфері все-таки є. Одна з них — це не узгодженість місцевого законодавства з національним у сфері зовнішньої реклами. Наприклад, у разі переоформлення дозволу на розміщення зовнішньої реклами необхідно подати велику кількість додатків до заяви, у той час як національне законодавство передбачає лише подачу заяви. Підприємці скаржаться на такий стан речей, бо витрачають на переоформлення багато часу.

Проблемою також є не визначена процедура пошуку власника самовільно розташованої рекламної конструкції. Якщо власника рекламного засобу не знайдено, то на його демонтаж витрачаються кошти з міського бюджету без можливості компенсації. Крім того, не конкретизовано як обиратимуть підрядника, який надаватиме послуги з демонтажу: за тендерною закупівлею, рішенням колегіального або дорадчого органу тощо. Також не визначено механізм розрахунку оплати за зберігання рекламних конструкцій. У пропозиціях підприємців, поданих для участі у закупівлях, відсутні тарифи на оплату послуг за зберігання та не зазначається, що вони є складовою послуги демонтажу. Відтак незрозуміло, скільки грошей з міського бюджету, а це і податки мешканців в тому числі, витрачається на зберігання демонтованих конструкцій.

У проведеному опитуванні підприємці зазначали, що складання протоколів про адміністративні правопорушення у сфері зовнішньої реклами відбувається вибірково, переважно штрафують дрібний бізнес. Проблемою є відсутня інформація щодо кількості складених протоколів про адміністративні правопорушення у сфері зовнішньої реклами. Це можна вирішити, додавши на сайті міської ради розділ з інформацією про складені протоколи, що постійно буде оновлюватися.

На сайті міської ради інформація про розміщення зовнішньої реклами, вивісок та табличок знаходиться у хаотичному вигляді, її необхідно шукати по різних розділах порталу. А інформація про вільні місця, видані, переоформлені, анульовані дозволи, укладені договори, видані накази про демонтаж та інше — взагалі відсутня на офіційному сайті, що порушує доступ до публічної інформації. Вирішенням цієї проблеми може бути створення на сайті міської ради розділу або окремого порталу про розміщення зовнішньої реклами, вивісок та табличок у місті. Таким чином, громада та бізнес матимуть зручний доступ до інформації про зовнішню рекламу та контролю за її розміщенням.

Щодо вивісок та табличок на будівлях, то інформація про процедуру розробки, погодження та видачі паспорту об’єкта не містить поетапної процедури у відповідному документі. Через це підприємці часто не розуміють як отримати погодження вивіски та чому їм відмовляють у розміщенні.

Напрацюванням оптимальних пропозицій з вирішення проблем зовнішньої реклами та вивісок буде займатися робоча група. Запрошуємо долучитися до неї всіх бажаючих, заповнивши коротку гугл-форму за посиланням: https://bit.ly/370BlVJ

авторка статті: Марина Молошна

Читайте наші новини на телеграм каналі.

16:15
10
RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!