Громадськість обговорила питання освіти на Луганщині

Громадськість обговорила питання освіти на Луганщині
14 грудня відбулася онлайн-конференція “Освіта на Луганщині”, в якій взяли участь представники влади, журналісти друкованих та онлайн-ЗМІ, громадські активісти.

На початку конференції Юрій Стецюк, директор Департаменту освіти і науки ЛОДА розповів про стан роботи системи освіти у 2020 році.

На сьогодні задовольняє потреби населення 271 заклад дошкільної освіти, 273 заклади загальної середньої освіти. Це 55,5 тисяч дітей навчається у закладах середньої освіти. 13,5 тисяч дітей навчаються у закладах дошкільної освіти.

Нова українська школа. У вересні до перших класів було зараховано 5501 учень, це 326 класів. На реформу у 2020 році було виділено із державного бюджету 16 млн 761 тис грн.

Інклюзивна освіта. В області в закладах освіти навчається 454 учні з особливими освітніми потребами, працює 285 асистентів. В області працює 8 інклюзивно-ресурсних центрів, у яких перебуває на обліку 2140 осіб.

Реформування шкільного харчування. У Луганській області функціонує 280 харчоблоків в закладах середньої освіти і 152 в закладах дошкільної освіти.

Велике будівництво. В 2020 році до проєкту надійшло 7 закладів загальної освіти. 3 — Сєвєродонецьк, 2 — Марківський район, 1 — Лисичанськ, 1 — Станично-Луганський район.

Для лабораторних кабінети та STEM-лабораторій закуплюється обладнання.

На 2020 рік рік навчалося 943 дитини з тимчасово окупованої території. Юрій Стецюк, директор Департаменту освіти і науки ЛОДА розповів навчання дітей з окупованих територій: “Дітям з окупованої території на обов'язково приїзджати. Ми вже з першого жовтня маємо в кожному місті або районі ОТГ ті школи, які працюють з дітьми з окупованої території. Для того, щоб навчатися і на дистанційній формі навчання, і на екстернатній, достатньо написати заяву від батьків, додати свої дані паспортні або свідоцтва. І таким чином відбувається зарахування”. Ознайомитися з інформацією про школи можна на сайті — http://oblosvita-lg.gov.ua/

Юрій Стецюк також повідомив, що у разі потреби, навчальні заклади на сьогодні готові до дистанційного навчання в умовах карантину.

На Луганщині триває реформа професійно-технічної освіти. В області працює 19 таких закладів. “Діюча система професійно-технічної освіти підтверджує свою спроможність і готовність до реформування, розвитку та подолання існуючих викликів, — зазначив Юрій Стецюк, директор Департаменту освіти і науки ЛОДА, — і сьогодні ми на етапі передачі державного майна області, оскільки ті заклади освіти були державними. Сьогодні 6 закладів передаються на наше утримання, як заклади. Це дуже непросте питання, оскільки ми хочемо з вами, щоб заклад професійно-технічної освіти, по-перше, був обладнаний нормально за сучасними вимірами. Плюс, ми розуміємо, що багато років нічого не вкладалося в професійно-технічну освіту. Крім того, ми хочемо, що дитиня, яка йде вчитися була впевнена, що отримає фахову освіту та залишиться на Луганщині жити і працювати”.

Зараз на Луганщині працює 5 закладів вищої світи, в яких навчається близько 16 тисяч студентів, з яких 66% — мешканці нашої області. ВНЗ працюють, але Аграрному університету, Університету Дідоренка, медичному університету не вистачає приміщень. Мережа закладів передвищої освіти залишилася незмінною і складає 17 закладів.

25 жовтня на карті України з'явилися нові територіальні громади. Органи місцевого самоврядування, які представляють інтереси цих громад отримали нові повноваження, в тому числі щодо управління освітою. Протягом грудня 2020 року всі заклади дошкільної та загальної середньої освіти мають бути передані до комунальної власності територіальних громад, яких буде 26. У 2021 році найбільша кількість шкіл буде в Северодонецьку — 26, Лисичанську — 25, Старобільській район — 16, Білокуракінський та Сватівський — 14, Новопсковський — 13, Марківський та Новоайдарський 12. Менша кількість, по чотири заклади, у Красноріченській та Шульгінській громадах. “І перед нами постає проблема створення органу управління освітою, — пояснив Юрій Стецюк, директор Департаменту освіти і науки ЛОДА, — ми за те щоб перебудувати систему управління правильно”.

Директор Департаменту освіти і науки розповів про пріоритети розвитку системи освіти у 2020 році: “Перший пріоритет — якісна та доступна дошкільна освіта, охоплення дітей трьох-п'яти років дошкільною освітою. На сьогодні у нас черг, за нашими даними, в дитячі садки немає. Приємно бачити що багато дитячих садків громадах відповідають сучасності. Підвищується кваліфікація педагогічних працівників, в тому числі, закладів дошкільної освіти. Друге, Нова українська школа. Ми вже рухаємося до четвертого класу. Є стандарт базової школи 5-9 клас. Те, що ми почали, ми все ж таки повинні ще далі продовжувати. Третій пріоритет — це впровадження системи НАССР в закладах загальної середньої освіти області. Четверте — розвиток системи управління освітою в нових і реорганізованих територіальних громадах”.

Андрій Жидков та Ксения Коренева, радники  Консультативної ради радників з питань соціальної єдності Програми ООН із відновлення та розбудови миру (UN RPP)  ознайомили учасникив конференції з аналізом молодіжних та освітніх політик відповідно до дослідницької робота, яка проводиться і підтримується   UN RPP. Так щодо молодіжнлї політики, Ксенія Коренева зазначила деякі цікаві факти та дослідження, аналізом яких займається зараз. Зазначила, що біля 98 типів досліджень проведено, в які включені показники, що вказують на те, як відчуває себе молодь та чого їм не вистачає, у тому числі й в сфері освіти. Андрій Жидков, презентував щодо індексу SCORE у Луганській та Донецькій областях. Для довідки, Індекс соціальної згуртованості і примирення (SCORE) — аналітичний інструмент, розроблений для вимірювання різних складових соціальної згуртованості, а також здатності до життєстійкості та факторів вразливості в громадах по всьому світу з метою забезпечення акторів, залучених до розбудови миру та розвитку, повними та науковими даними. SCORE досліджує два основні компоненти миру — примирення та соціальну згуртованість (обидва відображені у його англійській назві: Social COhesion and REconciliation), а також взаємозв’язки між ними у всій складності.

Захід відбувся в межах проєкту “СІТІ-ХАБ: платформа діалогу громади та влади”, що підтримується Програмою ООН із відновлення та розбудови миру.


Читайте наші новини на телеграм каналі

12:45
175
Немає коментарів. Ваш буде першим!