В Сєвєродонецьку обговорювали освітню реформу

В Сєвєродонецьку обговорювали освітню реформу

В Сєвєродонецьку відбувся круглий стіл із журналістами «Нова українська школа: очікування, перспективи, реальність». Спікером виступила Тетяна Поскрякова, начальник відділу професійної освіти та науки Департаменту освіти та науки Луганської облдержадміністрації.

«Нова українська школа — це довготермінова реформа, яка вже розпочалась. І сьогоднішні школярі будуть займатися в нових умовах, більш комфортних і сучасних, — повідомила Тетяна Поскрякова.

Головним завданням нової української школи є нові освітні стандарти і ключові компетенції, якими повинні обладнати учні і випускники українських шкіл.

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНЦІЇ

Це ті компетенції, які учень потребує для подальшого розвитку таподальшого життя. Новий закон України «Про освіту», який був прийнятий та імплементований в березні 2017 року, передбачає такі основні компетентності.

Це вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною мовою, якщо вона відрізняється від державної, та володіння іноземними мовами. А також, математична компетентність, компетентність у галузі природничих наук, інноваційність, екологічна компетенція, інформаційно-комунікаційна компетентність, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, пов'язані ідеями демократії і справедливості, рівності прав людини, добробуту та здорового способу життя з усвідомленням рівних прав і можливостей, культурна компетенція, підприємництво та фінансова грамотність, інші компетентності, які передбачені стандартами освіти.

Наскрізними вміннями є читання, уміння висловлювати власну думку письмово та усно, критичне мислення, системне мислення, вміння логічно обґрунтовувати свою позицію, творчість, ініціативність, креативність, вміння конструктивно керувати своїми емоціями, оцінювати ризики, і, найголовніше, вміння приймати рішення. «Бо сьогодні, як показують дослідження багатьох країн, головний виклик 21 сторіччя це вміння приймати рішення», — ділиться Тетяна Поскрякова.

ПЕРШІ КЛАСИ ПІЛОТНОГО ПРОЕКТУ

Сьогодні в Луганській області працює чотири класи пілотного проекту за програмою «Нової української школи». Вони розташовані в Сєвєродонецьку, Старобільську і Сватово. Всі ці класи отримали новенькі меблі, обладнання, завдячуючи насамперед органами місцевого самоврядування, які склалися і виділили додаткові кошти.

«Директори та вчителі чотирьох класів вже ділилися своїм досвідом на широкий загал, і ми ще плануємо долучати їх до підготовки майбутніх вчителів перших класів для того, щоб вони розказували, як має бути і які виникають ризики. З першого вересня у нас в перший клас ідуть діти, які будуть займатися всі без виключення за програмою нової української школи, — говорить Тетяна Поскрякова, — Для того, щоб обладнатиновий простір, потрібні нові меблі, нове обладнання, для того, щоб вчителі могли підготуватися до роботи за новими стандартами. На переобладнання шкіл в Україні уряд виділив 100 мільярдів».

СУБВЕНЦІЇ НА ОСВІТУ

«Для нашої області на сьогодні ми вже отримали декілька траншів цієї субвенції. Перший транш субвенції на придбання обладнання зовнішнього незалежного оцінювання для наших одинадцятикласників з іноземних мов. – розповідає Тетяна Поскрякова, — Саме в цьому році передбачається ЗНО з іноземних мов у вигляді аудіювання. Таким чином, для двох міст Луганської області були виділені кошти і зараз обладнання знаходиться у процесі придбання. Тобто, всі діти, які виявили бажання, складати зовнішнє незалежне оцінювання з іноземної мови, вже зареєструвалися, і будуть це робити або Сєвєродонецьку, або в Старобільську».

«Наступний транш — це субвенція, яка передбачає витрати на підготовку вчителів, — каже Тетяна Поскрякова, — тому що саме вчителі перших класів першого вересня стикнуться з новою програмою. Вони повинні бути готовими до цього. Займається підготовкою й підвищенням кваліфікації наших вчителів Луганський інститут післядипломної педагогічної освіти. І там вже ця робота ведеться доволі давно, і можу сказати, що у нас в Луганській області є тренери, які навчалися у Києві для проведення подальшої роботи з вчителями, які будуть працювати в першому класі. Тому до перших класів підуть всі вчителі підготовлені».

Найголовніша та найбільша частина освітньої субвенції — це субвенція, яка виділена для придбання обладнання. «Освітня субвенція буде декількома частинами. Гроші будуть на парти, на дидактичні матеріали, на обладнання, — говорить Тетяна Поскрякова, — Субвенція передбачає співфінансування, яке буде складати для об'єднаних територіальних громад 90% державних коштів і 10% їх. Для наших навчальних закладів, які розташовані на лінії розмежування, субвенція на Станично-Луганський іПопаснянський райони — 5% від місцевих бюджетів та 95% з державного бюджету. Гроші на парти розподіляються з огляду кількості учнів в класі. Гроші на дидактичні матеріали будуть розподілені з огляду на кількість класів. А от гроші на обладнання будуть розподілені з огляду на кількість шкіл, в яких будуть відкриті перші класи. Увесь цей розподіл буде повністю покладений на органи місцевого самоврядування. Тобто, субвенція, яка пішла на обласний бюджетДепартаменту освіти і науки, ми розподіляємо між територіями і органи місцевого самоврядування. На цих територіях вже розпочинають процедуру закупівлі і обладнання, і меблів, і всього іншого».

«Також Міністерством освіти і науки України було заключено договір між Україною та країною Данія про придбання для усіх без виключення перших класів нової української школи комплектів Lego. – зазначилаТетяна Поскрякова, — Зараз Міністерство освіти розробляє порядок розподілення цих комплектів, і вони планують всі ці комплекти влітку розподілити на всі області».

ІНТЕГРОВАНІ КУРСИ

«Інтегровані курси започатковуються вже з нового навчального року і будуть працювати відповідно до нових програм. Нові стандарти і нові програми зараз пройшли апробацію і обговорення, і продовжують проводити обговорення серед вчителів, серед педагогічної громадськості і серед науковців, також до цього процесу були залучені і батьки. -розповідає Тетяна Поскрякова, — Тобто, все це було оприлюднено. Всі охочі могли зробити свої зауваження і пропозиції, процес триває».

Головна задача інтегрованих курсів- розгрузити навантаження научнів при тих старих програмах, які зараз є. Наприклад, у підручнику сьомого класу з історії параграф має двадцять дві сторінки тексту. Семикласник не може, навітьфізично, прочитати такий об'єм і запам'ятати його. Тому інтегровані курси передбачають комплексний підхід до знань. Раніше в радянські часидавали об'єм знань, а зараз нова українська школа буде надавати вміння знаходити найголовніше і вміння знаходити відповіді. «Не обов'язково знати, скільки квадратних метрів в тому чи іншому домі, потрібно знати, де можна знайти відповідь на це питання, і застосовувати свої знання на практиці», — ділиться Тетяна Поскрякова.

ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ

Зараз розроблено новий державний стандарт початкової освіти, розробляється і застосовуються зараз державний стандарт підготовки вчителів початкових класів. Тобто, наш інститут післядипломної освіти, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка вже працюють над підготовкою вчителів нової української школи. Також до цього долучені структурні підрозділи: Лисичанський педагогічний коледж, переміщені педагогічні коледжи Брянківський, Луганський, а також Старобільський.

«Викладачі, що готують вчителів початкових класів, враховують нові тенденції, я можу навіть сказати, що на підсумковій колегії Департаменту освіти і науки Луганської облдержадміністрації, яка відбувалася в лютому, було прийнято рішення для педагогічних вузів саме враховуючи перестроювання на «нові рельси», — говорить Тетяна Поскрякова.

ОЦІНКА РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ

Оцінка роботи вчителя — це його атестація. Атестуються вчителі один раз на 5 років. Усі ці п'ять років вчитель повинен, відповідно до нового Закону «Про освіту», підвищувати свій кваліфікаційний рівень, набирати бали, проходити курси. Це можуть бути курси у Луганському обласному інституті післядипломної освіти, курси незалежних університетів, авторські курси. Один раз на п'ять років вчитель атестується та отримує оцінку своєї діяльності.

ШКОЛИ ТА ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ

«В деяких громадах готові більше платити своїм вчителям. І це з одного боку конкуренція запитання з іншого боку ми бачимо переваги децентралізації. Не секрет що деякі об'єднані територіальні громади живуть на порядок краще ніж райони. — ділиться Тетяна Поскрякова, — На сьогодні на Луганщині створено 7 опорних шкіл і восьма готується. Я хочу сказати, що саме органи місцевого самоврядування повинні займатися рішенням кадрового питання в своїх закладах освіти. Для того щоб молода людина з дипломом вчителя англійської мови або китайською мовою приїхала в село або в селище міського типу, для неї повинні бути створені умови. По-перше, це житло, по-друге, це заклад з достойною оплатою праці, в якому молодій людині буде цікаво працювати».

Захід підготовлений активом «Медіапростір Україна» і «Луганський прес-клуб» в партнерстві з Сity Hub. Проведено в рамках ініціативи з розвитку Луганського прес-клубу.


Читайте наші новини на телеграм каналі

17:48
440
Немає коментарів. Ваш буде першим!