«Мистецтво спілкування – запорука майбутнього»

«Мистецтво спілкування – запорука майбутнього»

Навчаючись у школі, діти активно розвивають навички комунікації на багатьох уроках, а також у позаурочний час у школі і вдома. Культура спілкування формується під впливом родини, друзів, а також засобів масової інформації. Однак деякі важливі аспекти навичок комунікації нерідко залишаються поза увагою. 

Це, зокрема, вміння слухати і чути, розуміти і використовувати «мову жестів», уникати непорозумінь, долати невпевненість у спілкуванні, знайомитися з новими людьми, просити про послугу чи про допомогу, тощо.

Працюю в школі з дітьми, з 5 по 11 клас. Спостерігаю за тим, як вони ростуть, як формуються в них лідерські якості, за становленням їх як особистостей, і тішуся.  

Чомусь мені здалося, що найскладнішим у шкільному віці є перехід до середньої школи, коли вони намагаються в одну мить подорослішати. Такі тендітні, але вже самостійні. Вони намагаються будувати власне життя тут і зараз. Але іноді їм не вистачає навичок комунікації та вміння ефективного спілкування. Тому для учнів цієї вікової категорії я обрала тему тренінгу: «Мистецтво спілкування – запорука майбутнього», який ми провели 28 жовтня 2019 року в Костянтинівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №3.

Що було для мене інсайтом? Це те, що їм було дуже важко висловлювати свої думки, бо вони не знають як їх озвучити, назвати, а може навіть й визначити.

Вправа Бінго дала можливість зрозуміти, що ми всі різні. І при цьому ми всі виконали завдання правильно. А потім була історія про «Рай і пекло», тут ми почали видавати «Перли», бо зрозуміли, що кожна думка має право на існування.

Цікавим був умовивід Купріянової Ксенії, учениці 5-А класу, під час виконання вправи «Скріпочка», на останніх діях якої вона просто тихенько сказала: «Все понятно, шрамы останутся на всю жизнь…» Обговорювати вправу після цих слів було легко та важко одночасно.

А вправа «Невербальні етюди» викликала шквал позитивних емоцій: були артисти і глядачі, які із задоволенням впізнавали себе в кожній наступній рольовій грі. Також неймовірний захват у дітей викликала вправа з ненасильницької комунікації, де всім учасникам і учасницям потрібно було пояснити певне почуття, а партнеру його впізнати чи відгадати. Хоча для її ефективного виконання я програвала її майже з кожним чи кожною, але потім процес тривав доки картки з емоціями не закінчилися.

Вправа «Ярлики» дала можливість дітям замислитися над стосунками в класних колективах. Проаналізували причини виникнення конфліктів, визначили конфліктуючи сторони, розбирали можливі наслідки та фантазували на рахунок вирішення та попередження конфліктів і негараздів.

А потім ми створювали портрет людини з тими якостями, які б нам імпонували. Людину, з якою спілкування відбувається із задоволенням і безконфліктно. І виявилося, що ці якості знають усі, тому ми домовилися їх виховувати в собі та зрощувати.

Діти зробили висновок, що спілкуватися потрібно не лише для того, щоб досягти свого тут і зараз, але й для побудови довгострокових міцних стосунків заради майбутнього кожної дитини. Я розширила цей умовивід до масштабів: Заради майбутнього кожної Людини.

Олена Давідова,

Амбасадорка миру UN RPP,

Костянтинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3, Донецька область.

#ambassadorsofpeace_unrpp


Захід проводився в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки урядів Данії, Швеції та Швейцарії.

Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань ґендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

Програму підтримують одинадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз, Європейський інвестиційний банк, а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Норвегії, Польщі, Швеції, Швейцарії та Японії.

09:40
55
RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!