Що є таке медіація та для чого вона потрібна?

Що є таке медіація та для чого вона потрібна?

Що є таке медіація та для чого вона потрібна? – Це альтернативний вид врегулювання конфліктів із залученням посередника – медіатора. Власне, цим навичкам і прийшли вчитися наші учасники, а тренер Світлана Петрова доклала максимальних зусиль, аби поділитися знаннями та вміннями.

14-16 вересня відбувся переший модуль сертифікаційного курсу “Медіація. Базовий курс” Центру Права и Посредничества/Center for Law & Mediation .

Группа з 22 осіб в м. Харків навчатиметься, протягом осіні під час трьох триденних модулів та 96 академічних часів, базовим навичкам медіатора. Учасниками курсу стали психологи та реабілітологи, викладачі вишів та громадські діячі. З них 12 осіб – члени консультаційної ради з питань соціальної єдності ПРООН, які отримали можливість завдяки ПРООН пройти таке навчання, щоб потім практикувати навички в спільній професійній діяльності, зокрема в Луганській та Донецькій областях.

Зображення

Почали з основ – знайомилися з природою конфлікту, його динамікою та ескалацією, а також етапами розвитку та методами втручання конфлікт.Учасники дізналися про:

— тактики та стратегії, концепції проведення переговорів у конфліктних ситуаціях;

— познайомилися з існуючими стилями поведінки;

— визначили власний стиль поведінки в конфлікті.

Пізніше, було довгоочікуване знайомство з основами медіації, фазами та етапами медіації, а також комунікаційними техніками медіатора.І найголовніше, учасники змогли попрактикуватися та відчути себе в середині процесу медіації – у ролі медіатора та сторін конфлікту.

Було багато практичних кейсів та залишилось ще багато запитань, але всі зазначили, що основа необхідності цих знань та навичок вже закладена та й неймовіне бажання рухатись далі та продовжувати навчання.

Учасники з Донеччини та Луганщини висловили подяку Світлані Поповій та Центру Права и Посредничества/Center for Law & Mediation — за професійність, а ПРООН за надану можливість участі в навчанні.

Ось деякі вислови та коментарі учасників цієї події:

  • “Я уверен, что разрешение многих конфликтных ситуаций, которые постоянно возникают в деятельности организаций и просто людей, является сложным процессом, в который вовлечены разнообразные интересы. При этом процесс медиации является очень сложным и многогранным и должен осуществляться специально подготовленными специалистами – медиаторами. Именно поэтому меня, как человека активного и небезразличного заинтересовал курс обучения «Медиация. Базовый курс», который организовал для нас Центр права и посредничества (г. Харьков) при поддержке Программы развития ООН. Первый трехдневный модуль был очень содержательно насыщен и дал мне возможность понять специфику медиации и ее отличие от других видов деятельности по урегулированию конфликтами. Светлана Петрова представила нам ключевые подходы к медиации и ее базовую модель, которая является общепринятой в мировой практике. Мне как ученому и преподавателю был наиболее интересен практический опыт использования методики медиации и ее отдельных инструментов. Эмоционально очень трудно было не переживать и не нервничать на месте медиатора или одной из сторон конфликта при разборе практических кейсов и ситуаций” .
  • “Завдяки Програмі Розвитку ООН, з 14 по 16 вересня у місті Харків на базі Центру права та посередництва, мала велику радість відвідати тренінг: «Медіація. Базовий курс». Це були дуже цікаві, активні та пізнавальні три дні! Стало зрозумілим, що власне є медіація та яка роль медітора у вирішенні конфлікту. Якими компетенціями повинен володіти медітора та з чого, взагалі, складається сам процес перемовин. Окрема дяка тренеру Світлані Петровій за структуровану та чітку подачу матеріалу, а також можливість побути в ролі медітора завдяки великій кількості практичних кейсів. З нетерпінням чекатиму наступний модуль!”
  • “Це були три чудових дня, які дозволили нам переосмислити власне сприйняття медіації та посередництва, отримати нові знання та новий досвід у цьому напрямі. Особисто для мене найбільш цінне, що нам не просто озвучили інформацію, а організували процес активного експериментування з нею, з разу в раз занурюючи нас безпосередньо в процес медіації. Це дозволило не лише отримати нові знання і навички, але й розпочати планування їх застосування у своїй діяльності. Щиро сподіваюся, що наступний модуль принесе ще більше відкриттів”
  • «Багато хто думає, що мир — це відсутнсть війни. Але мир є дещо більше. Мир це ще й добрі стосутнки між людьми… Мир треба нести кожного дня, кожного дня треба налагоджувати контакти між людьми, шукати доброго спілкування. Любомир Гузар Кожен із нас завжи, де б ми не знаходились і чим би не займалися – на роботі, вдома, під час відпочинку-скрізь, веде переговори. Ми прагнемо довести свою думку, досягти згоди, розв’язатти конфлікт. Уміння аналізувати і вирішувати конфлікти перетворилось на необхідність. На жаль, іноді ми перстаємо контролювати власні емоції і втрачаємо контроль над ситуацією. Це може призвести до того, що міжособистісне спілкування і ділові контакти стають неможливими. Виходом стає залучення третьої, неупередженої особи – медіатора. Для мене участь у тренінгах від Центру права та посередництва – можливість отримати необхідні знання та вміння, навчитись допомагати конфліктуючим сторонам самостійно досягати угоди, яка буде їх влаштовувати. « Діалог – це музика людських відносин. I можливість створювати, диригувати чи виконувати цю музику – великий привілей», — ці слова належать відомому сербському конфліктологу Горану Лоянчічу. Я впевнена, що учасники тренінга «Медіація. Базовий курс» зможуть скористатися можливістю отримати цей привілей».
  • Зображення


Читайте наші новини на телеграм каналі

15:57
804
Немає коментарів. Ваш буде першим!