​Жінки і чоловіки в матеріалах луганських медіа: результати лютневого моніторингу

Тип статті:
Авторська

Упродовж 11 – 17 лютого було проаналізовано матеріали 5 інтернет-видань (Сайт Сєвєродонецька 06452, сайт газети “Реальная газета”, онлайн-видання “Трибун”, новости Луганска на сайті “Сitynews” та сайт “Інформатор”) та 5 друкованих ЗМІ (“Новини Сватівщини”, “Вісті Біловодщини”, “Теленеделя”, “Голос громади”, “Рубіжанські новини”).

Аналіз відбувався за п’ятьма категоріями: кількістю чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь, кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів і сексизму та тематичних публікацій.

Всього жінок представлено 17% як експерток та 11 % як героїнь в інтернет-виданнях.В друкованих ЗМІ - 43 % експерток та 36 % героїнь.

В інтернет-виданнях експертки найчастіше представлені у темах волонтерства ( 29%), освіти (33%), культури (33%), менше – політики (10%) та війни (14%).Героїнями жінки виступають найчастіше у матеріалах про волонтерство (33%), освіту/науку (33%), медицину (40%), культуру (43 %), розваги (50%). Найменше героїнь уматеріалах, віднесених у рубрику «Інше» (9%), війну (5%), спорт (25%), політику (10%).

У друкованих медіа жінок-експерток вдвічі більше, ніж в інтернет-медіа Луганщини – 43%. У сфері освіти та науки представлені лише жінки (100%) (йдеться про вчительок, освітянок, директорок шкіл). Урозважальній тематиці теж мало експертів – усього 12%. По 50% експерток і експертів – у матеріалах на медичну тематику. У публікаціях про політику – лише чверть експерток. Відсоток героїнь найвищий у матеріалах про освіту і науку– 71 % та економіку– 75%, а героїв – у спортивній (83%) та волонтерській (75%) тематиках.Зовсім відсутні жінки і як експертки, і як героїні у матеріалах про культуру. У медичній тематиці жінки, схоже, із героїнь «перекочували» в експертки (тобто коментували події чи давали оцінку ситуації).

В луганських медіа зафіксовано такі стереотипи про жінок і чоловіків: чоловіки – сильна половина людства (газета “Рубіжанські новини”), жінки – прекрасна половина людства (газета “Рубіжанські новини”), хранительница семейного очага (сайт Северодонецька 06452).Ця стаття зі стереотипами присвячена гендерній тематиці та має назву “Жінки з активною життєвою позицією зустрілися в міськраді на презентації проекту” у газеті “Рубіжанські новини”.

Найчастіше вживаними фемінітивами у луганських медіа є “учениця”, “студентка”, “учителька.Натомість рідко вживаються “директорка”, “координаторка”, “заступниця”, “майстриня”.Лише в чоловічому роді вживаються назви “спикер”, “наблюдатель”, “прес-секретар”, “політик”, “організатор”, “дипломат”, “віце-спікер”, “класний керівник”, “начальник”, “спеціаліст”, “прокурор”, “врач”, “заместитель глави”, “мер”, “керуючий справами”, “ветеран”, “радник”, “депутат”, “председатель”.

Загальний показник вживання фемінітивів – 26%: 30% - у друкованих ЗМІ і 22% - в інтернет-виданнях.

Індекс гендерної чутливості луганських медіа у лютому 2019 року – 27%. Ознайомитися з підсумковими результатами лютневого моніторингу регіональних медіа по 24 областях України можна на сайті Волинського прес-клубу.

___________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань проведений у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!