Щодо системи роботи із запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі

Тип статті:
Авторська

Оцінку спроможності державних органів та органів місцевого самоврядування щодо забезпечення системи роботи із запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі в Луганській області проведено у період з 03 вересня по 30 листопада 2018 року в рамках проекту ПРООН «Верховенство права та правосуддя на рівні громад у районах України, постраждалих від конфлікту».

Для Луганського регіону тема насильства є актуальною. З 14 квітня 2014 року до 30 квітня 2018 на території області проводилася Антитерористична операція (АТО), на заміну якій згодом була введена Операція об'єднаних сил (ООС). Ситуація залишається нестабільною. На лінії зіткнення продовжуються військові дії; рівень небезпеки для цивільного населення високий; переживання стресу є надмірним; продовжується переселення людей на безпечні території, повертаються до своїх сімей учасники бойових дій, які пережили травматичні події тощо – все це робить значну частину населення, зокрема жінок, дітей, людей із особливими потребами, найбільш уразливою до дискримінації та насильства.

Тому саме ці категорії населення потребують більшої уваги з боку державних структур та організацій щодо захисту від насильства та створення умов для адаптації у мирному середовищі. Керівники державних органів та органів місцевого самоврядування (об’єднаних територіальних громад), фахівці соціальних служб, мобільні бригади соціально-психологічної допомоги, працівники Національної поліції України, медики мають бути готовими до роботи на досягнення зазначеної вище мети, вдосконалювати відповідні професійні компетенції.

Крім того, на частині території Луганської області, підконтрольної Уряду України, розпочався процес об’єднання громад. На сьогоднішній день уже створено 9 об’єднаних територіальних громад (далі - ОТГ). Процес об’єднання продовжується, і у 8 громадах очікуються вибори.

У процесі зміни адміністративно-територіального устрою відбувається набуття ОТГ нових повноважень та відповідальності, перерозподіляються бюджетні надходження та самостійно плануються витрати на покриття потреб громади. Важливі управлінські процеси перебувають у динаміці та вимагають серйозної підтримки. Оскільки будь-які зміни у суспільстві – це не лише розвиток, але й значний ризик, аби за адміністративними діями та рішеннями не втратити з поля зору Людину, продовжувати турбуватися про таке середовище, яке буде дружнім до громадян, сприятиме оптимізації життя та відчуттю безпеки.

У ході цієї реформи особливо актуальним є питання забезпечення якісного та безперебійного функціонування системи соціального захисту населення, зокрема у напрямі запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі.

Виходячи із вищеописаної актуальності, об’єктами даного дослідження обрано державні органи (Луганська обласна державна адміністрація) та органи місцевого самоврядування (об’єднані територіальні громади) Луганської області – пілотні території проекту (Біловодська, Чмирівська, Красноріченська, Білокуракінська, Троїцька, Новопсковська об’єднані територіальні громади, потенційні ОТГ - Новоайдарська, Кремінська, Попаснянська, Марківська).

Дослідження проведене з метою здійснення оцінки спроможності державних органів та органів місцевого самоврядування Луганської області щодо забезпечення системи роботи із запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі.

Звіт можна продивитись у доданому файлі:

Дивитися документ:
147
Немає коментарів. Ваш буде першим!